Maserati Sebring 3500

GTI Series II Matching numbers

Over de Maserati Sebring 3500

See for information in English down below.

Maserati Sebring 3500 GTi Series 2 1966

• Matching numbers
• 1 van maar 247 geproduceerd
• Slechts 36.509 miles
• Heritage certificate

De Maserati Sebring, officieel de Maserati 3500 GTI S, werd geproduceerd van 1962 tot 1969. In deze jaren zijn er 2 verschillende series van uitgebracht. Van 1962 tot 1964 waren de Series 1 geproduceerd, en de Series 2 waren van 1965 tot 1969. De titel “Sebring” is gebruikt als eerbetoon aan Maserati’s overwinning van de “12 uren van Sebring” in 1957.
In 1965 kreeg de Series 2 de officiële titel “Sebring”. In tegenstelling tot de Series 1, kreeg de Series 2 een aantal aanpassingen. Dit waren dingen zoals gewijzigde ventilatieopeningen op de voorvleugels en een nieuwe neus met hertekende lichtblokken. Vanwege de nieuwe achterlichten die hier toegepast waren, kreeg de Sebring veel vergelijkingen met de Maserati Quattroporte.

In het begin van de jaren zestig kreeg de 3500 GT veel concurrentie naar zich toegeworpen, waaronder voornamelijk de Aston Martin DB4. Hierom, werd in 1962 het korte chassis model geïntroduceerd, de 3500 GTi S (waarin de S voor “Sebring” staat). Deze werd tentoongesteld in de Autosalon in Genève. De GTi S was aardig vergelijkbaar met de GT. In tegenstelling tot het kortere chassis.

Dit exemplaar is nieuw geleverd in de Verenigde Staten en is via Duitsland in Nederland geregistreerd. Zowel het exterieur als het interieur staat er erg mooi bij. De blauwe lak geeft samen met het rode lederen interieur de Italiaanse klassieker een prachtige uitstraling. De chroom “Ruote Borrani” spaak velgen hebben een subliem uiterlijk en verkeren in een mooie staat. Hier is nóg een exemplaar van te vinden in de vorm van een reservewiel die zich samen met de originele tool kit in de kofferbak bevindt. De 3500 GTi is rijk aan facturen en is in bezit van een Heritage Certificate. Er zijn meerdere gebruiksaanwijzingen en handleidingen beschikbaar. De 6-cilinder motor functioneert erg mooi. Het injectie systeem is zoals bij vele Sebrings vervangen door 3 dubbele “Weber” carburateurs die een stuk betrouwbaarder zijn en meer vermogen geven.

Samengevat, deze Italiaanse klassieker is klaar voor een nieuw hoofdstuk in zijn avontuur!

Ook de exportdocumenten en het transport kunnen wij voor u regelen. Een verzekering voor 2 weken is ook mogelijk!

Wij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit aan collector auto's die in staat zijn om jarenlang puur plezier te geven, die u online kunt vinden op www.carrosso.com of door een bezoek te brengen aan onze showroom in Oldemarkt, op een uur rijden van Amsterdam.

Wij hebben een grote variatie aan klassieke sportwagens, mocht u geïnteresseerd zijn in de specifieke details van een bepaalde auto, bel ons dan gerust. We staan open voor het onderhandelen over transacties, we kunnen auto’s opslaan en we hebben een effectieve en betrouwbare manier om uw auto's te verkopen via ons aankoop- of consignatieverkoopprogramma. Dus, als u een (klassieke) sportwagen te koop heeft, neem dan contact met ons op.

Maserati Sebring 3500 GTi Series 2 1966

• Matching numbers
• 1 of only 247 produced
• Only 36,509 miles
• Heritage certificate

The Maserati Sebring, officially the Maserati 3500 GTI S, was produced from 1962 to 1969. In these years 2 different series were released. Series 1 was produced from 1962 to 1964, and Series 2 from 1965 to 1969. The title "Sebring" is used in tribute to Maserati's victory of the "12 Hours of Sebring" in 1957.
In 1965 the Series 2 was officially titled “Sebring”. Unlike the Series 1, the Series 2 received a number of changes. These were things like revised front wing vents and a new nose with redesigned headlights. Because of the new rear lights that were used here, the Sebring received many comparisons with the Maserati Quattroporte.

In the early 1960s, the 3500 GT faced a lot of competition, mainly the Aston Martin DB4. Because of this, in 1962 the short chassis model was introduced, the 3500 GTi S (where the S stands for “Sebring”). It was exhibited at the Geneva Motor Show. The GTi S was quite similar to the GT. Unlike the shorter chassis.

This example was delivered new in the United States and was registered in the Netherlands via Germany. Both the exterior and the interior look very nice. The blue paint, together with the red leather interior, gives the Italian classic a beautiful look. The chrome "Ruote Borrani" spoke rims have a sublime appearance and are in a beautiful condition. Another example can be found in the form of a spare wheel that is located in the trunk together with the original tool kit. The 3500 GTi is rich in invoices and is in possession of a Heritage Certificate. Several operating instructions and manuals are available. The 6-cylinder engine functions very nicely. As with many Sebrings, the injection system has been replaced by 3 double "Weber" carburettors that are a lot more reliable and give more power.

In summary, this Italian classic is ready for a new chapter in its adventure!

We can also arrange the export documents and transport for you. An insurance for 2 weeks is also possible!

We have been trading in vintage, classic and modern sports cars for years, with sales throughout the Netherlands, Europe and the rest of the world. We offer a wonderful variety of collector cars capable of providing years of pure pleasure, which you can find online at www.carrosso.com or by visiting our showroom in Oldemarkt, an hour's drive from Amsterdam.

We have a wide variety of classic sports cars, if you are interested in the specific details of a particular car, please give us a call. We are open to negotiating transactions, we can stock cars and we have an effective and reliable way to sell your cars through our purchase or consignment sales program. So, if you have a (classic) sports car for sale, please contact us.

Technisch

Kilometerstand 36.514 km
Bouwjaar 1966
Kleur Blauw
Interieurkleur Rood
Bekleding Leder
Transmissie Handgeschakeld
Brandstof Benzine
Carrosserievorm Coupé
Aantal deuren 2
Aantal zitplaatsen 4
BTW/Marge marge
Kenteken PM-40-92
Aantal versnellingen 5
Vermogen 260 pk
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 3485cc
Gewicht 1.455 kg

Neem contact op

Je ontvangt automatisch een kopie van deze mail.
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
Carrosso
Bel ons gerust voor persoonlijk advies
+31 6 2535 1515 WhatsApp
Prijs € 187.500
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
NL
Totaal € 187.500
Scroll to top