Triumph GT6 Spitfire

convertible

Over de Triumph GT6 Spitfire

See for information in English down below.

Triumph GT6 Cabrio Overdrive 1968

- Originele NL-auto
- 2.0 6 cilinder blok
- Slechts 3 eigenaren
- Overdrive
- Rijk gedocumenteerd

De Triumph GT6 werd geleverd van 1966 t/m 1973 in drie uitvoeringen, alle met een 2 liter 6 cilinder motor. De coupé werd in Engeland ook wel de ‘poor man’s E-type’ genoemd van wege de overeenkomsten met dit model.
Een GT6 cabrio is echter nooit geleverd door Triumph, waarschijnlijk omdat het prijsverschil met een TR6 te gering zou zijn en dat zou lijden tot interne modelconcurrentie. Omdat de GT6 en de 4 cilinder Spitfire hetzelfde chassis delen is het mogelijk de coupé carrosserie van de GT6 te vervangen door een Spitfire body. Een kwestie van 12 bouten. Dit is ook met deze Triumph gebeurd.
Deze omgebouwde auto’s worden door de Engelse Sports Six Club en de Nederlandse Triumphclubs dan ook volledig als Triumph geaccepteerd en gewaardeerd.
 
De 42-25-DA  is eind negentiger jaren hier in Nederland geheel ‘nieuw’ opgebouwd met een gerestaureerde carrosserie. De techniek is geheel conform GT6 mk2. De motor is in goede conditie, met een normaal olieverbruik en loopt erg mooi rond. Reken bij normaal gebruik op een verbruik van 1 op 10 tot 1 op 12 kilometer per liter.
De Stromberg carburateurs zijn in goede staat en voorzien van speciale naalden om te zorgen voor een goede brandstof/lucht verhouding in combinatie met de K&N luchtfilters.

De deuren zijn origineel GT6 en dus voorzien van de kenmerkende tochtraampjes en de rechthoekige ramen i.t.t. de Spitfires die alleen waren voorzien van één raam met een ronde afwerking. Dit geeft de auto een ander karakter. De ramen passen binnen de cabriokap door ze voor het sluiten iets naar beneden te draaien en daarna weer op te draaien. Openen gaat dan weer door eerst het raam weer iets naar beneden te draaien. Een windschot achter de hoofdsteunen is ook van toepassing.

De bouwer heeft de auto rond 2000 verkocht aan een handelaar, die de auto doorverkocht aan een nieuwe eigenaar. Deze heeft de auto 13 jaren in bezit gehad, maar er zeer weinig mee gereden. De huidige eigenaar kocht de auto in 2014 en bracht alle verbeteringen aan die in de opsomming hierboven zijn weergegeven, om de auto naar zijn wensen aan te passen.

Er zijn meerdere soorten documenten aanwezig. Om te beginnen zijn er tientallen facturen ter beschikking van door de jaren heen. Hierdoor is te zien dat de Triumph altijd bij een specialist is onderhouden. Ook aanwezig, is een taxatierapport. In het rapport is aan te tonen dat de Triumph is getaxeerd op € 23.000,-.
Hiernaast is een volledig rapport aanwezig van het restauratieproces. Talloze facturen en onderdelenlijsten.

Een zeer unieke kans op een zeer unieke Triumph.

Ook de exportdocumenten en het transport kunnen wij voor u regelen. Een verzekering voor 2 weken is ook mogelijk! Wij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit aan collector auto's die in staat zijn om jarenlang puur plezier te geven, die u online kunt vinden op www.carrosso.com of door een bezoek te brengen aan onze showroom in Oldemarkt, op een uur rijden van Amsterdam. Wij hebben een grote variatie aan klassieke sportwagens, mocht u geïnteresseerd zijn in de specifieke details van een bepaalde auto, bel ons dan gerust. We staan open voor het onderhandelen over transacties, we kunnen auto’s opslaan en we hebben een effectieve en betrouwbare manier om uw auto's te verkopen via ons aankoop- of consignatieverkoopprogramma. Dus, als u een (klassieke) sportwagen te koop heeft, neem dan contact met ons op.


Triumph GT6 Convertible Overdrive 1968

- Original NL car
- 2.0 6 cylinder block
- Only 3 owners
- Overdrive
- Richly documented

The Triumph GT6 was delivered from 1966 to 1973 in three versions, all with a 2 liter 6 cylinder engine. The coupé was also called the 'poor man's E-type' in England because of the similarities with this model.
However, a GT6 convertible was never supplied by Triumph, probably because the price difference with a TR6 would be too small and that would lead to internal model competition. Because the GT6 and the 4 cylinder Spitfire share the same chassis, it is possible to replace the coupé body of the GT6 with a Spitfire body. A matter of 12 bolts. This also happened with this Triumph.
These converted cars are therefore fully accepted and valued as Triumph by the English Sports Six Club and the Dutch Triumph clubs.

The 42-25-DA   was built completely 'new' here in the Netherlands at the end of the nineties with a restored body. The technology is fully in accordance with GT6 mk2. The engine is in good condition, with normal oil consumption and runs very nicely. In normal use, count on a consumption of 1 in 10 to 1 in 12 kilometers per liter.
The Stromberg carburetors are in good condition and equipped with special needles to ensure a good fuel/air ratio in combination with the K&N air filters.

The doors are original GT6 and therefore equipped with the characteristic draft windows and the rectangular windows, unlike the Spitfires, which were only equipped with one window with a round finish. This gives the car a different character. The windows fit inside the convertible top by turning them down slightly before closing and then up again. You can then open it again by first turning the window down again. A wind deflector behind the headrests also applies.

The builder sold the car around 2000 to a dealer, who resold the car to a new owner. He owned the car for 13 years, but drove it very little. The current owner bought the car in 2014 and made all the improvements listed in the listing above to customize the car to his liking.

There are several types of documents available. For starters, there are dozens of invoices available over the years. This shows that the Triumph has always been serviced by a specialist. Also present is a valuation report. The report shows that the Triumph is valued at € 23,000.
In addition, a full report of the restoration process is available. Numerous invoices and parts lists.

A very unique opportunity for a very unique Triumph.

We can also arrange the export documents and transport for you. An insurance for 2 weeks is also possible! We have been trading in vintage, classic and modern sports cars for years, with sales throughout the Netherlands, Europe and the rest of the world. We offer a wonderful variety of collector cars capable of providing years of pure pleasure, which you can find online at www.carrosso.com or by visiting our showroom in Oldemarkt, an hour's drive from Amsterdam. We have a wide variety of classic sports cars, if you are interested in the specific details of a particular car, please give us a call. We are open to negotiating transactions, we can stock cars and we have an effective and reliable way to sell your cars through our purchase or consignment sales program. So, if you have a (classic) sports car for sale, please contact us.

Technisch

Kilometerstand 21.936 km
Bouwjaar 1968
Kleur Blauw
Interieurkleur Bruin
Bekleding Leder
Transmissie Handgeschakeld
Brandstof Benzine
Carrosserievorm Overig
Aantal deuren 2
APK geldig tot 18-02-2022
Onderhoudsboekje Beschikbaar
BTW/Marge marge
Kenteken 42-25-DA
Aantal versnellingen 4
Vermogen 103 pk
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 1996cc
Gewicht 870 kg

Neem contact op

Je ontvangt automatisch een kopie van deze mail.
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
Robert Visser
Bel mij gerust voor persoonlijk advies
+31 6150 76059 WhatsApp
Prijs Verkocht
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
NL
Totaal Verkocht
Scroll to top