See for information in English down below
Porsche 924 2.0 Coupé 1980
- 18 jaar laatste eigenaar
- Slechts 114.922 kilometers
- Elk jaar goed onderhouden
- Diamond silver metallic
- Originele conditie
In totaal bouwde Porsche 134.689 exemplaren van de 924 en 924 Turbo en 16.282 stuks van de 924 S. Vanaf de marktintroductie had de 924 zes jaar garantie op doorroesten van binnenuit - een unicum in die tijd. In 1981 kreeg de 924 zelfs een verzinkte carrosserie. Hierdoor én door de onverwoestbare techniek rijdt er vijfenveertig jaar na de introductie nog een opvallend groot aantal 924 modellen rond.
De desbetreffende Porsche 924 2.0 Coupé komt uit 1980. Op 30 december 1980 werd de 924 verkocht bij Gottfried Schultz te Essen, Duitsland. Hier werd hij voor meerdere jaren rondgereden en vervolgens nog in Dusseldorf beland. In 1997 werd de Porsche voor het eerst op Nederlands kenteken geregistreerd. In 2005 is hij in het bezit gekomen van de laatste eigenaar. Dit houdt in dat de 924 voor de laatste 18 jaar in het bezit is geweest van de laatste eigenaar. Deze heeft hem elk jaar goed onderhouden en verzorgd. Dat is ook terug te zien aan de huidige staat van de auto.
Het carrosserie betreft een mooie "diamantsilber-metallic" tegen over zwarte bekleding. De zwarte hemel, deurpanelen, schakelpook-hoes en meer, zijn nog van mooie kwaliteit. Onderaan de auto zijn er de originele 14 inch lichtmetalen velgen te vinden. Hij is voorzien van elektrische spiegels, mistlampen, reservewiel, toolkit, en meer.
Onder de motorkap ligt er een goed lopende 2liter in-lijn-viercilinder. Dit motorblok is gekoppeld aan een handgeschakelde 5-versnellingsbak. Deze schakelt soepel en probleemloos. Recent heeft de Porsche een servicebeurt gehad waarbij onder andere de achterremcilinders, remvoeringen, accu en motorolie + filter zijn vernieuwd. Qua documentatie zijn er diverse keuringen van afgelopen jaren aanwezig, samen met het originele service-boekje inclusief stempels en meer.
Porsche 924 2.0 Coupé 1980
- 18 years last owner
- Only 114,922 kilometres
- Well maintained every year
- Diamond silver metallic
- Original condition
In total, Porsche built 134,689 units of the 924 and 924 Turbo and 16,282 units of the 924 S. From its market launch, the 924 had a six-year warranty against rusting through from the inside - a unique feature at the time. In 1981, the 924 even got galvanised bodywork. Because of this, as well as the indestructible technology, forty-five years after its introduction, a remarkably large number of 924 models are still driving around.
The Porsche 924 2.0 Coupé in question is from 1980. On 30 December 1980, the 924 was sold at Gottfried Schultz in Essen, Germany. Here it was driven around for several years and then still ended up in Dusseldorf. In 1997, the Porsche was first registered on Dutch plates. In 2005, it came into the possession of its last owner. This means that the 924 has been owned by its last owner for the last 18 years. This owner has maintained and cared for it well every year. This is also reflected in the current condition of the car.
The bodywork is a beautiful "diamond silver metallic" against black upholstery. The black headliner, door panels, gear lever cover and more, are still of nice quality. Underneath, the car features the original 14-inch alloy wheels. It is equipped with electric mirrors, fog lights, spare wheel, toolkit, and more.
Under the bonnet, there is a well-run 2litre in-line four-cylinder. This engine block is mated to a 5-speed manual gearbox. It shifts smoothly and trouble-free. The Porsche recently underwent a service in which the rear brake cylinders, brake linings, battery and engine oil + filter were renewed. In terms of documentation, various inspections from previous years are present, along with the original service booklet including stamps and more.