Porsche 911

SWB Full matching, unrestored, 0-series, German papers

Over de Porsche 911

Information in English down below.

Volledig matching, ongerestaureerde 911 SWB, 0-serie, Duitse papieren.

• Een uiterst originele, ongerestaureerde 911 met originele lak in Iers
groen en origineel interieur in excellente staat en origineel
ongebarsten dashboard.
• Matching aandrijflijn
• Matching nummers op deuren, motorklep en kofferbak
• Volledig herspoten, nadat men de carrosserie helemaal kaal
had geschuurd tot het originele metaal.
• Motor is gereviseerd met alle originele onderdelen
• Porsche geboorte certificaat
• Porsche Kardex
• Volledig historie bestand van alle werkzaamheden en onderhoud
uitgevoerd door de 6 eigenaren.

Onze Porsche 911 is van het modeljaar 1967, welke het laatste jaar was van de eerste serie, ook wel bekend als de 0-serie en volgens kenners het beste jaar. Dit modeljaar staat bekend om de volgende gewilde upgrades:

- Weber carburateurs vervangen de storingsgevoelige Solex
carburateurs.
- Nu zijn de bumpers voorzien van een dunne rubberen strip
- Chroomstrip met dunne rubberen strip onder beide portieren
- Verchroomde afwerking op rugleuningen van de voorstoelen
- De ruitenwissers wijzen van de linkerkant naar de rechterkant

Deze Porsche 911 is een van de 1.709 911 coupés met korte wielbasis die in dit modeljaar zijn geproduceerd. Hij rolde op 22 december 1966 van de produktie band, Irish green(6606) en voorzien van zwart kunstleer/B, een populaire combinatie in die tijd en nu nog steeds.
De eerste eigenaren bestelden als opties: Getint glas rondom, Antenne, Luidspreker, Bumperrozetten - Voor / achter, Geventileerde chromen wielen, Buitenspiegel links, Houten stuurwiel, Dunlop-banden (165/15).

Deze 911 is op 31 maart 1967 afgeleverd aan de eerste eigenaar, Busick-gearing Air Conditioning Co in Sacramento. Dit bedrijf was de enige leverancier in de VS die in deze periode airconditioning in 911's leverde aan de Porsche dealers. Ook deze 911 is door de Porsche dealer voorzien van zo'n airco systeem. Porsche leverde namelijk niet af fabriek een airco systeem.

In 1975 werd de auto gekocht door leraren Neal en Barbara Lehman, die de auto 24 jaar lang in de watten legden. Jarenlang hebben ze met de auto van en naar de campus gereden. Vervolgens verkochten ze de auto in 1999 aan een man in een nabijgelegen stad, die de 911 in 2001 doorverkocht aan een vriend van hem in Orange County, Nick Slevin van BDM Racing in Costa Mesa.

Slevin was van plan er een circuitauto van te maken, maar kon het niet opbrengen om zo'n origineel exemplaar aan te passen en bood hem in 2003 aan Frank & Kathy Mickadeit in Coto de Caza. Ze reden af ​​en toe met de auto naar Cars & Coffee en R-Gruppe evenementen. In 2008 is de auto naar Europa geëxporteerd en afgeleverd aan een Porsche verzamelaar in Duitsland die de originaliteit van deze 911 begreep.

Wij besloten om deze '66 Porsche volledig te laten herspuiten nadat we wat oneffenheden in de lak hadden ontdekt. Bij het kaal maak proces waarbij we tot het blanke metaal zijn gegaan vonden we ook de laatste 4 cijfers van het chassisnummer in de portieren, de motorklep en de kofferklep. Ook tonen de foto's geen vulmiddel op het blanke metaal, dus de auto is absoluut schadevrij geweest, uniek voor een SWB 911. Het interieur bleek in bijna perfecte originele staat te zijn en dit hebben we zo gelaten. De motor is door de vorige eigenaar volledig opnieuw opgebouwd en de motor is droog, strak en loopt zeer goed. Zelfs de verf op het luchthuis is bijna perfect.

Met zijn frisse nieuwe lak en volledig originele interieur presenteert deze uitstekende, numbers matching tweeliter 911 zich overal prachtig. De Porsche wordt geleverd met facturen welke betrekking hebben op het onderhoud over de hele periode van de auto en foto's van het recente lakwerk. De 911 staat klaar om zijn volgende gelukkige eigenaar nog vele uren rijplezier te bezorgen.

Ook de exportdocumenten en het transport kunnen wij voor u regelen. Een verzekering voor 2 weken is ook mogelijk!

Wij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit aan collector auto's die in staat zijn om jarenlang puur plezier te geven, die u online kunt vinden op www.carrosso.com of door een bezoek te brengen aan onze showroom in Oldemarkt, op een uur rijden van Amsterdam.

Wij hebben een grote variatie aan klassieke sportwagens, mocht u geïnteresseerd zijn in de specifieke details van een bepaalde auto, bel ons dan gerust. We staan open voor het onderhandelen over transacties, we kunnen auto’s opslaan en we hebben een effectieve en betrouwbare manier om uw auto's te verkopen via ons aankoop- of consignatieverkoopprogramma. Dus, als u een (klassieke) sportwagen te koop heeft, neem dan contact met ons op en wij kunnen u de prijs geven die uw auto verdient!


Full matching, unrestored 911 SWB, 0-series, German papers

• An extremely original, unrestored 911 with original paint in Irish green and original interior in excellent condition and original unmarked dashboard
• Numbers-matching drivetrain
• Numbers matching doors, engine lid and trunk
• Complete bare-metal lacquer re-paint
• Engine thoroughly rebuilt using all its original parts
• Porsche Production Specifications certificate
• Porsche Kardex
• Full history file of all the work and maintenance carried out by the 6 owners

Our Porsche 911 comes from the model year 1967, which is the last year of the first series, also known as the 0-series, and according to experts the best year. This model year is known for the next desirable upgrades:
- Weber carburators replaced the troublesome Solex carburators
- Now the bumpers received a pencil thick rubber strip
- Chrome strip with pencil thick rubber strip under both doors
- Chrome finish on backrest support front seats
- The windscreen wipers faced from the left side to the right side

This Porsche 911 is one of 1,709 short-wheelbase 911 coupes produced in this model year. It rolled off the assembly line 22nd December 1966, painted Irish green (6606) trimmed in Black leatherette/B, a popular combination in that era, and still today. The first owners ordered as options, Tinted glass all Around, Antenna, Loudspeaker, Bumper horns – Front/rear, Ventilated Chrome wheels, Exterior mirror left, Wood steering Wheel, Dunlop Tires(165/15).

This 911 was delivered on March 31st 1967 to its first owner, Busick-gearing Air Conditioning Co in Sacramento. This company was to sole supplier in the USA for the Dealer installed Air-conditionings in 911’s in that period. Also, this car has been dealer fitted with this air-conditioning system because Porsche didn’t deliver this as a factory option.
In 1975 the car was purchased by teachers Neal and Barbara Lehman, who pampered the car for 24 years. Driving the car to and from the campus for many years. They retired it to the garage, where it mostly sat for about 15 years, then they sold it in 1999 to a man in a nearby town, who resold it in 2001 to a friend of his in Orange County, Nick Slevin of BDM Racing in Costa Mesa.
Slevin intended to turn it into a track car but couldn’t bring himself to cut up such an original specimen and offered it in 2003 to a good home and the car went to Frank & Kathy Mickadeit in Coto de Caza. They drove the car occasionally to Cars & Coffee and R-Gruppe events. In 2008 the car was exported to Europe and delivered to a Porsche collector in Germany who understood the originality of this 911.

We decided to give this ’66 Porsche a full, bare-metal lacquer repaint after dealing with some surface concerns, though no evidence of prior body damage or repair was found. Here we also found the last 4 digits of the Chassis number stamped in the doors, the engine lid, and the trunk lid. Also, the photos show no filler on the bare metal, so the car has been absolutely accident free, unique for a SWB 911. The interior was found to be in near-perfect original condition and was left as-is. The Engine has been completely rebuilt by the previous owner and the engine is dry, tight, and runs extremely well. Even the paint on the air cleaner can is nearly perfect.

With its fresh repaint and all-original interior, this outstanding, numbers-matching two-liter 911 presents beautifully throughout. The Porsche is supplied with invoices relating to its maintenance of the whole period of the car and photos of the recent paint work. It is ready to provide its next fortunate owner many more hours of driving enjoyment.

We can also arrange the export documents and transport for you. Insurance for 2 weeks is also possible!

About us:
For several years, we have been dealing in vintage, classic and modern sports cars with sales throughout the Netherlands, Europe and the rest of the world. We offer a wonderful variety of collectable and working cars capable of giving many years of sheer enjoyment, which you can find on-line at www.carrosso.com or by visiting our showroom in Oldemarkt, that is located at an one hour drive from Amsterdam.

We have a wide variety of about 150 classic sports cars, if you are interested in the specific details of a certain car, do not hesitate to give us a call.
We are open to negotiating trades (up, down, or even), we can store purchases and we have an effective and reliable means for selling anyone’s cars via our Purchase or Consignment sales program.
Therefore, if you have a vintage sports car for sale, please contact us and we can get you the price your car deserves!

Technisch

Kilometerstand 53.634 mi
Bouwjaar 1966
Kleur Groen
Interieurkleur Zwart
Bekleding Skai
Transmissie Handgeschakeld
Brandstof Benzine
Carrosserievorm Coupé
Aantal deuren 2
Onderhoudsboekje Beschikbaar
BTW/Marge marge
Aantal versnellingen 5
Vermogen 131 pk
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 1991cc
Topsnelheid 210 km/h
Gewicht 1.080 kg

Neem contact op

Je ontvangt automatisch een kopie van deze mail.
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
Robert Visser
Bel mij gerust voor persoonlijk advies
+31 6150 76059 WhatsApp
Prijs Verkocht
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
NL
Totaal Verkocht
Scroll to top