Messerschmitt FMR KR 200

Over de Messerschmitt FMR KR 200

Messerschmitt FMR KR 200 Turquoise (Türkisgrün), Luxe

- Originele zonnekap
- Nieuwe gekleurde plexi kap
- Verwarming
- Chroom koplampringen
- Chroom Raamlijsten

De Messerschmitt KR200 , of Kabinenroller (Cabine Scooter), is een driewielige "bubbel-auto" ontworpen door vliegtuigingenieur Fritz Fend en geproduceerd in de fabriek van de Duitse vliegtuigfabrikant Messerschmitt van 1955 tot 1964. Messerschmitt, die tijdelijk geen vliegtuigen mocht vervaardigen, had zijn middelen ingezet voor het maken van andere producten. In 1952 benaderde Herr Fend Messerschmitt met het idee om kleine motorvoertuigen te produceren. Deze waren gebaseerd op zijn invalidenwagen Fend Flitzer.

De KR200 verving de KR175 in 1955. Hoewel hetzelfde basisframe als de KR175 werd gebruikt met naast wijzigingen aan de carrosserie (met name inclusief wiel uitsparingen in de voorspatborden) en een verbeterd ontwerp van de kap, werd de KR200 ook geheel technisch onderhanden genomen.
Mede door de verkoopprijs van rond de 2.500 DM, werd de KR200 vrijwel onmiddellijk een succes met bijna 12.000 gebouwd in het eerste jaar, wat de hoogste jaarlijkse productie was voor Kabinenroller-modellen. Een "Export" pakket omvatte een two-tone kleurstelling, chroom wieldoppen, een volledig afgewerkt interieur, een verwarming, een klok en een zonnescherm voor.
De smalle carrosserie en het bijbehorende lage frontale gebied werd bereikt met tandem-stoelen, waardoor de body taps kon toelopen als een vliegtuigromp, binnen een praktische lengte. 10 pk (7,4 kW; 9,9 pk) stuwde de KR200 tot ongeveer 105 km / h. Het opgegeven brandstofverbruik van de auto was 3,2 l/100 km.
De tandem-stoelen centraliseerden de massa van de auto langs de lengteas, wat in combinatie met het lage zwaartepunt, de KR200 goede rijeigenschappen gaf. Een kleiner voordeel van tandem zitplaatsen was dat het een export versie naar landen die links rijden overbodig maakte.
De productie van de KR200 werd in 1962 sterk verminderd en stopte in 1964 omdat de verkoop al een paar jaar aan het dalen was. De vraag naar economisch basis vervoer in Duitsland was afgenomen toen de Duitse economie een hoge vlucht nam. Een soortgelijke situatie ontwikkelde zich in andere delen van Europa, zoals in de grootste exportbestemming van de fabrikant, het Verenigd Koninkrijk, waar de verkoop vooral werd beïnvloed door de toenemende populariteit van de Mini . Er werden in totaal 30.286 eenheden van de KR200 gebouwd.

Deze turquoise Messerschmitt is een bijzondere uitvoering met gewilde luxe opties, zoals veel chroomwerk (Spiegels, Koplamp-ringen, Wieldoppen, Sierlijsten, enz.), Exclusieve Plexiglas kap in kleur geheel passend bij de carrosserie, zonnekap en verwarming.
Het interieur is opnieuw bekleed en de rode kleur geeft dat de auto er fris voorstaat. Deze bekleding vormt een exceptionele combinatie samen met het witte stuur. Dit fraaie exemplaar van een KR200 is in 1959 origineel geleverd in Duitsland. Hij is nu geregistreerd op Nederlands kenteken. De KR200 is opnieuw opgebouwd en dit is ook terug te zien aan de prachtige staat van de auto.

Aan de lak is werkelijk niks op aan te merken. Het verkeert in een zeer nette staat en dit is ook te zeggen over het complete interieur. De onderkant is hard en kortweg een plezier voor het oog. De chromen wieldoppen maken het uiterlijk van deze bubbel-auto helemaal compleet. Chroom details rondom de auto zijn veel terug te vinden, van de koplampringen tot aan de raamlijsten. Dit zijn details die veel toevoegen aan het uiterlijk van de auto. Ook deze zijn van fraaie kwaliteit. De motor functioneert netjes en soepel.

Ook de exportdocumenten en het transport kunnen wij voor u regelen.

Wij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit aan collector auto's die in staat zijn om jarenlang puur plezier te geven, die u online kunt vinden op www.carrosso.com of door een bezoek te brengen aan onze showroom in Oldemarkt, op een uur rijden van Amsterdam.
Wij hebben een grote variatie aan klassieke sportwagens, mocht u geïnteresseerd zijn in de specifieke details van een bepaalde auto, bel ons dan gerust. We staan open voor het onderhandelen over transacties, we kunnen auto’s opslaan en we hebben een effectieve en betrouwbare manier om uw auto's te verkopen via ons aankoop- of consignatieverkoopprogramma. Dus, als u een (klassieke) sportwagen te koop heeft, neem dan contact met ons op en wij kunnen u de prijs geven die uw auto verdient!


Messerschmitt FMR KR 200 Turquoise (Türkisgrün), Luxe

- Original sun hood
- New colored plexi hood
- Heater
- Chrome headlight rings
- Chrome Window Frames

The Messerschmitt KR200 , or Kabinenroller (Cabin Scooter), is a three-wheeled "bubble car" designed by aircraft engineer Fritz Fend and produced in the factory of German aircraft manufacturer Messerschmitt from 1955 to 1964. Messerschmitt, temporarily prohibited from manufacturing aircraft, had devoted its resources to making other products. In 1952, Herr Fend approached Messerschmitt with the idea of producing small motor vehicles. These were based on his disabled Fend Flitzer car.

The KR200 replaced the KR175 in 1955. Although the same basic frame as the KR175 was used with in addition to changes to the bodywork (notably including wheel cutouts in the front fenders) and an improved hood design, the KR200 was also completely technically overhauled.
Partly due to the selling price of around 2,500 DM, the KR200 became an almost immediate success with almost 12,000 built in the first year, which was the highest annual production for Kabinenroller models. An "Export" package included a two-tone color scheme, chrome hubcaps, a fully finished interior, a heater, a clock and a front sunshade.
The narrow body and corresponding low frontal area was achieved with tandem seats, which allowed the body to taper like an airplane fuselage, within a practical length. 10 horsepower (7.4 kW; 9.9 hp) propelled the KR200 to about 105 km/h. The car's stated fuel consumption was 3.2 l/100 km.
The tandem seats centralized the car's mass along the longitudinal axis, which, combined with the low center of gravity, gave the KR200 good handling characteristics. A smaller advantage of tandem seating was that it eliminated the need for an export version to countries that drive on the left.
Production of the KR200 was greatly reduced in 1962 and stopped in 1964 as sales had been declining for a few years. Demand for economical basic transportation in Germany had declined as the German economy boomed. A similar situation developed in other parts of Europe, such as in the manufacturer's largest export destination, the United Kingdom, where sales were particularly affected by the increasing popularity of the Mini . A total of 30,286 units of the KR200 were built.

This turquoise Messerschmitt is a special edition with sought-after luxury options, such as lots of chrome work (Mirrors, Headlight rings, Wheel covers, Trims, etc.), Exclusive Plexiglas hood in color completely matching the body, sunroof and heater.
The interior has been reupholstered and the red color gives that the car looks fresh. This upholstery forms an exceptional combination together with the white steering wheel. This fine example of a KR200 was originally delivered to Germany in 1959. It is now registered on Dutch license plates. The KR200 has been rebuilt and this is reflected in the beautiful condition of the car.

On the paint is really nothing to notice. It is in very clean condition and this can also be said about the complete interior. The underside is hard and in short a pleasure to look at. The chrome hubcaps complete the look of this bubble car. Chrome details around the car are common, from the headlight rings to the window moldings. These are details that add a lot to the look of the car. These are also of nice quality. The engine functions nicely and smoothly.

We can also arrange the export documents and transport for you.

We have been dealing in vintage, classic and modern sports cars for years with sales throughout the Netherlands, Europe and the rest of the world. We offer a wonderful variety of collector cars capable of giving years of pure pleasure, which you can find online at www.carrosso.com or by visiting our showroom in Oldemarkt, an hour's drive from Amsterdam.
We have a wide variety of classic sports cars, should you be interested in the specific details of a particular car, feel free to call us. We are open to negotiating transactions, we can store cars and we have an effective and reliable way to sell your cars through our purchase or consignment sales program. So, if you have a (classic) sports car for sale, contact us and we can get you the price your car deserves!

Technisch

Kilometerstand 33.498 km
Bouwjaar 1959
Kleur Groen
Transmissie Handgeschakeld
Brandstof Benzine
Carrosserievorm Coupé
Aantal deuren 1
Onderhoudsboekje Onbekend
BTW/Marge marge
Vermogen 10 pk
Aantal cilinders 1
Cilinderinhoud 191cc
Topsnelheid 105 km/h

Neem contact op

Je ontvangt automatisch een kopie van deze mail.
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
Robert Visser
Bel mij gerust voor persoonlijk advies
+31 6150 76059 WhatsApp
Prijs Verkocht
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
NL
Totaal Verkocht
Scroll to top