HOTCHKISS Anjou

2050 3485cc 6-cilinder RHD Professional restoration

Over de HOTCHKISS Anjou

See for information in English down below.

Hotchkiss Anjou 2050

• Volledig gerestaureerd
• Zeer uitgebreide documentatie
• Gewilde 3.5L 6-cilinder
• Zeer zeldzame auto

De auto's van Hochkiss werden tussen 1903 en 1955 gemaakt in Parijs. Ooit opgericht als wapenfabrikant in 1871 door de Amerikaanse expat Benjamin Berkeley Hotchkiss. Het merklogo, een paar gekruiste kanonnen, verwijzen naar de vroegere geschiedenis van het bedrijf.

De Anjou kwam met een grote carrosserie in limousine-stijl, aanzienlijk gewijzigd in vergelijking met zijn voorgangers en kenmerkend voor die tijd. Een klein aantal tweedeurs coupés werd geproduceerd, evenals een tweedeurs cabriolet 'Anthéor'.

Er was keuze uit twee motorgroottes. De meeste auto's werden geleverd met een viercilinder 2.312 cc watergekoelde unit met één of, naar keuze van de klant, twee carburateurs. Een versie met langere neus liet echter ruimte voor de grotere zescilinder 3.485 cc watergekoelde motor die de auto promootte in de stratosferische 20CV-belastingklasse, maar het beweerde maximale vermogen verhoogde van 72 pk naar 120 pk, met een overeenkomstige verhoging van de geclaimde maximumsnelheid van 130 km/u naar 145 km/u.

Naast de 5.465 geproduceerde Anjous bouwde het bedrijf ongeveer 40 van de 2-deurs cabriolet Anthéor-modellen.

In 1929 bewees Hotchkiss de betrouwbaarheid van z’n wagens op het circuit van Montlhéry, waar ze in 16 dagen 33 records braken. Hotchkiss won de Rally van Monte Carlo in 1932, 1933, 1934, 1939, 1949 en 1950. Ook werd in 1934 de wedstrijd Parijs–Nice gewonnen.

De door ons aangeboden Anjou 2050 heeft een zeer uitgebreide goed gedocumenteerde historie, bestaande uit enkele ordners, met onder andere, rekeningen, briefwisselingen en restauratieverslaglegging.

Ook de kleurencombinatie is zeer smaakvol te noemen, de carrosserie is gespoten in het Racing Green met een contrasterende rode sierbies. Een zeer fraai contrast met het biscuit lederen interieur dat afgewerkt is met een groene piping. Heel erg mooi is ook de hemelbekleding van Cashmere. Bij de restauratie zijn als modificatie driepuntsgordels gemonteerd. Het oprolmechaniek is keurig weggewerkt.

Oorspronkelijk is deze RHD Anjou nieuw geleverd in het Verenigd Koninkrijk. Vanaf 1993 is de Hotchkiss in Zwitserland geregistreerd.

Deze in zeer goede staat verkerende Hotchkiss is in 1994 volledig ‘Bare metal, nuts & bolts’ gerestaureerd. Hiervan is een zeer uitgebreid rapport aanwezig. Het spuitwerk is nu bijna 30 jaar later nog steeds in een zeer goede conditie. De carrosserie heeft goede passingen van de dorpels, spatborden, portieren, motorkap en het kofferdeksel.

Wanneer u als Hotchkiss liefhebber op zoek bent naar een prachtig en geweldig rijdende Anjou 2050, dan is dit het moment om van deze auto te gaan genieten.

Ook de exportdocumenten en het transport kunnen wij voor u regelen. Een verzekering voor 2 weken is ook mogelijk!

Wij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit aan collector auto's die in staat zijn om jarenlang puur plezier te geven, die u online kunt vinden op www.carrosso.com of door een bezoek te brengen aan onze showroom in Oldemarkt, op een uur rijden van Amsterdam.
Wij hebben een grote variatie aan klassieke sportwagens, mocht u geïnteresseerd zijn in de specifieke details van een bepaalde auto, bel ons dan gerust. We staan open voor het onderhandelen over transacties, we kunnen auto’s opslaan en we hebben een effectieve en betrouwbare manier om uw auto's te verkopen via ons aankoop- of consignatieverkoopprogramma. Dus, als u een (klassieke) sportwagen te koop heeft, neem dan contact met ons op en wij kunnen u de prijs geven die uw auto verdient!

Hotchkiss Anjou 2050

• Fully restored
• Very extensive documentation
• Popular 3.5L 6-cylinder
• Very rare car

Hochkiss cars were made in Paris between 1903 and 1955. Founded as a weapons manufacturer in 1871 by the American expatriate Benjamin Berkeley Hotchkiss. The brand logo, a pair of crossed cannons, refers to the company's past history.

The Anjou came with a large limousine-style body, significantly modified compared to its predecessors and characteristic of the time. A small number of two-door coupes were produced, as well as a two-door convertible 'Anthéor'.

There was a choice of two engine sizes. Most cars came with a four-cylinder 2,312 cc water-cooled unit with one or two carburetors at the customer's choice. A longer nose version, however, allowed for the larger six-cylinder 3,485cc water-cooled engine that promoted the car in the stratospheric 20CV load class, but increased its claimed maximum power from 72hp to 120hp, with a corresponding increase in claimed maximum speed of 130hp. km/h to 145 km/h.

In addition to the 5,465 Anjous produced, the company built about 40 of the 2-door convertible Anthéor models.

In 1929, Hotchkiss proved the reliability of his cars on the Montlhéry circuit, where they broke 33 records in 16 days. Hotchkiss won the Monte Carlo Rally in 1932, 1933, 1934, 1939, 1949 and 1950. Also in 1934 the Paris–Nice race was won.

The Anjou 2050 offered by us has a very extensive well-documented history, consisting of several files, including invoices, correspondence and restoration reports.

The color combination is also very tasteful, the body is painted in Racing Green with a contrasting red trim. A very nice contrast with the biscuit leather interior which is finished with green piping. The Cashmere headlining is also very beautiful. Three-point seat belts were fitted as a modification during the restoration. The roll-up mechanism is neatly concealed.

This RHD Anjou was originally delivered new in the United Kingdom. The Hotchkiss has been registered in Switzerland since 1993.

This Hotchkiss, in very good condition, was fully restored to 'Bare metal, nuts & bolts' in 1994. A very extensive report is available on this. The paintwork is now almost 30 years later still in very good condition. The body has good fits of the sills, fenders, doors, hood and trunk lid.

If you as a Hotchkiss enthusiast are looking for a beautiful and great driving Anjou 2050, then this is the time to enjoy this car.

We can also arrange the export documents and transport for you. An insurance for 2 weeks is also possible!

We have been trading vintage, classic and modern sports cars for years, with sales throughout the Netherlands, Europe and the rest of the world. We offer a wonderful variety of collector cars capable of providing years of pure pleasure, which you can find online at www.carrosso.com or by visiting our showroom in Oldemarkt, an hour's drive from Amsterdam.
We have a wide variety of classic sports cars, if you are interested in the specific details of a particular car, please give us a call. We are open to negotiating transactions, we can stock cars and we have an effective and reliable way to sell your cars through our purchase or consignment sales program. So, if you have a (classic) sports car for sale, contact us and we can give you the price your car deserves!

Technisch

Kilometerstand 14.184 km
Bouwjaar 1949
Kleur Groen
Interieurkleur Beige
Bekleding Leder
Transmissie Handgeschakeld
Brandstof benzine
Carrosserievorm Sedan
Aantal deuren 4
Onderhoudsboekje Beschikbaar
BTW/Marge marge
Aantal versnellingen 4
Vermogen 120 pk
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 3485cc

Neem contact op

Je ontvangt automatisch een kopie van deze mail.
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
Carrosso
Bel ons gerust voor persoonlijk advies
+31 6 2535 1515 WhatsApp
Prijs € 77.500
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
NL
Totaal € 77.500
Scroll to top