Volkswagen Kever

cabriolet 1957

Over de Volkswagen Kever

See for information in English down below.

Volkswagen Kever Cabriolet 1957

- Recent veel technisch onderhouden
- Zeldzame Type 1 Kever Cabriolet
- Originele staat
- Unieke kleurstelling

De Volkswagen Kever had een aantal beïnvloeders en medewerkers, waaronder ingenieur Josef Ganz, die vaak wordt gecrediteerd met het ontstaan van het concept. In die tijd leverde hij al een bijdrage aan de ontwikkeling van de auto's van Daimler-Benz en BMW, en zijn 'Standard Superior' uit 1934 had een vergelijkbare vorm en uitstraling als de 'Bug'. Ganz was geen favoriet in Duitsland en het project werd toegewezen aan Ferdinand Porsche, die vervolgens het ontwerp bevorderde. Veel van de ontwerpaanwijzingen waren afkomstig van Tatra, een erkenning die ze ontvingen na het sluiten van een succesvolle rechtszaak aan het einde van de oorlog.

De 'Split window' versies werden geproduceerd tot 1953, en de ovale raam van 1953 tot 1957. De cilinderinhoud groeide van 1100cc naar 1200cc in 1954, met een vermogen van 30 tot 36 pk.

De Volkswagen Kever uit 1957 kreeg voor het eerst tubeless banden. De horizontaal tegenover elkaar liggende viercilinder luchtgekoelde motor met bovenliggende kleppen had een lichtmetalen blok en cilinders met vinnen. Het verplaatste 72,7 kubieke inch en produceerde 36 pk. Ze hadden een handgeschakelde vierversnellingsbak, worm- en moerbesturing en hydraulische trommels op alle vier de hoeken. Een andere nieuwe toevoeging aan de Kever was de verstelbare sluiter op elke deur. De voorste verwarmingsuitgangen werden naar achteren verplaatst, wat werd gedaan om de warmteverdeling te verbeteren.

Het gaat hier om een Volkswagen Kever Cabriolet uit 1957. De eerder gerestaureerde Kever heeft prachtige kleurstelling van een grijze metallic lak samen met een rood interieur. Hij is erg origineel en dat is ook wel terug te zien in de lak die kleine aanmerkingen heeft. Het interieur is echt een blik terug in de tijd. Het rode interieur samen met het witte stuur, het Ra-Bambu kunstoffen rekje onder het dashboard en de klassieke 'Wolfsburg' logo's die terug te vinden zijn.

Technisch is hij erg netjes. Recent is er veel aan onderhouden is gebracht tot een mooie technische staat. Het Karmann carrosserie is nog in een nette en originele staat.

Deze klassieke, betrouwbare en kostenefficiënte Kever staat klaar voor nog meer jaren op de openbare weg!

Ook de exportdocumenten en het transport kunnen wij voor u regelen. Wij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit aan collector auto's die in staat zijn om jarenlang puur plezier te geven, die u online kunt vinden op www.carrosso.com of door een bezoek te brengen aan onze showroom in Oldemarkt, op een uur rijden van Amsterdam. Wij hebben een grote variatie aan klassieke sportwagens, mocht u geïnteresseerd zijn in de specifieke details van een bepaalde auto, bel ons dan gerust. We staan open voor het onderhandelen over transacties, we kunnen auto’s opslaan en we hebben een effectieve en betrouwbare manier om uw auto's te verkopen via ons aankoop- of consignatieverkoopprogramma. Dus, als u een (klassieke) sportwagen te koop heeft, neem dan contact met ons op.


Volkswagen Beetle Convertible 1957

- Recently a lot of technical maintenance
- Rare Type 1 Beetle Cabriolet
- Original state
- Unique color scheme

The Volkswagen Beetle had a number of influencers and collaborators, including engineer Josef Ganz, who is often credited with creating the concept. At that time, he was already contributing to the development of Daimler-Benz and BMW cars, and his 1934 'Standard Superior' had a similar shape and appearance to the 'Bug'. Ganz was not a favorite in Germany and the project was assigned to Ferdinand Porsche, who then promoted the design. Many of the design cues came from Tatra, an acknowledgment they received after closing a successful court case at the end of the war.

The 'Split window' versions were produced until 1953, and the oval window from 1953 to 1957. The displacement increased from 1100cc to 1200cc in 1954, with an output of 30 to 36 hp.

The 1957 Volkswagen Beetle got tubeless tires for the first time. The horizontally opposed, four-cylinder, air-cooled overhead valve engine had an alloy block and finned cylinders. It displaced 72.7 cubic inches and produced 36 horsepower. They had a four-speed manual transmission, worm and nut steering, and hydraulic drums on all four corners. Another new addition to the Beetle was the adjustable shutter on each door. The front heater outlets were moved to the rear, which was done to improve heat distribution.

This is a 1957 Volkswagen Beetle Cabriolet. The previously restored Beetle has a beautiful color scheme of gray metallic paint together with a red interior. It is very original and that is also reflected in the paint that has minor flaws. The interior is really a look back in time. The red interior together with the white steering wheel, the Ra-Bambu plastic rack under the dashboard and the classic 'Wolfsburg' logos that can be found.

Technically he is very neat. A lot of maintenance has recently been done to a beautiful technical condition. The Karmann body is still in a neat and original condition.

This classic, reliable and cost-efficient Beetle is ready for more years on the road!

We can also arrange the export documents and transport for you. We have been trading vintage, classic and modern sports cars for years, with sales throughout the Netherlands, Europe and the rest of the world. We offer a wonderful variety of collector cars capable of providing years of pure pleasure, which you can find online at www.carrosso.com or by visiting our showroom in Oldemarkt, an hour's drive from Amsterdam. We have a wide variety of classic sports cars, if you are interested in the specific details of a particular car, please give us a call. We are open to negotiating transactions, we can stock cars and we have an effective and reliable way to sell your cars through our purchase or consignment sales program. So, if you have a (classic) sports car for sale, please contact us.

Technisch

Kilometerstand 88.920 km
Bouwjaar 1957
Kleur Grijs
Interieurkleur Rood
Bekleding Skai
Transmissie Handgeschakeld
Brandstof Benzine
Carrosserievorm Cabriolet
Aantal deuren 2
APK geldig tot 25-07-2008
BTW/Marge marge
Kenteken AL-47-14
Aantal versnellingen 4
Vermogen 35 pk
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1192cc
Gewicht 760 kg

Neem contact op

Je ontvangt automatisch een kopie van deze mail.
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
Robert Visser
Bel mij gerust voor persoonlijk advies
+31 6150 76059 WhatsApp
Prijs Verkocht
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
NL
Totaal Verkocht
Scroll to top