Porsche 911

by Magnus Walker 3.2 engine / Unique opportunity

Over de Porsche 911

See for information in English down below.

Porsche 911 'by Magnus Walker' 1974

• Krachtige 3.2 Liter 6-cilinder boxermotor
• RSR-uitlaatsysteem
• Schuifdak/Momo-sportstuur
• Zeldzame door Magnus Walker gebouwde 911
• 16" Brede Fuchs velgen

De Porsche 911 volgde de 356 op aan het eind van 1963. Vanaf dat ogenblik werd de heerlijke zescilinder luchtgekoelde boxermotor toegepast.

Dit is een unieke gelegenheid om een ​​auto te kopen van een van de grootste en bekendste Porsche-bouwers ter wereld. Magnus Walker zit in de competitie van Singer, RUF en Rauh Welt Begriff (RWB), maar in tegenstelling tot de andere autobouwers bouwt Magnus alleen auto's voor zichzelf en verkoopt hij bijna nooit een van zijn kostbare projecten. Deze auto is dan ook een mooie mogelijkheid om er een te bezitten en de auto zal goed staan ​​in elke Porsche verzameling.

De Porsche begon zijn leven als een normale 2.7 Porsche 911 uit 1974. Toen Magnus Walker de auto kocht, begon hij hem al snel te veranderen. De 2.7 motor bleef, maar het interieur en exterieur kregen zijn 'Urban Outlaw' signatuur. De auto heeft verbrede fakkels 'RWB-stijl', er is veel gewicht bespaard door verouderde interieurdelen zoals een radio, achterbank en zelfs geluiddempend materiaal te verwijderen. Daarna plaatste hij een rolkooi voor wat extra veiligheid. Ook de ophanging werd veranderd en aangepast om de auto de perfecte houding te geven.

Magnus was in die jaren parttime race-instructeur bij Willow Springs en de sticker van de baan zit nog op de auto. Hij reed enige tijd met de auto in LA en de canyons rond LA en het werd al snel een van zijn favoriete auto's. Magnus Walker was in die tijd niet beroemd, alleen een automan met wat Porsches. Maar hij was (en is nog steeds) de eigenaar van een oud pakhuis, dat hij als studio verhuurt. Dit leidde ook tot een Playboy-shoot waarbij de auto een van de hoofdpersonen was.

Na een paar jaar verkocht hij de auto aan een klant in Frankrijk. Hij heeft er heel kort mee gereden, want na een paar maanden ging de 2.7 motor stuk. Hij zette hem vervolgens te koop en toen werd hij gekocht door een Nederlandse Porsche-verzamelaar, R Gruppe-lid en voormalig redacteur van het Porsche RS-magazine. Hij begon de auto te verbeteren door een APP-Automotive gereviseerde 3.2 liter motor en gereviseerde G50 versnellingsbak te monteren. De motor heeft tot op de dag van vandaag nog nooit gelekt en verbruikt nog steeds nagenoeg geen olie. Ook de versnellingsbak is in zeer goede staat.

De auto is in 2014 gereviseerd en opnieuw gespoten in de originele kleur, de remmen zijn geüpgraded naar 3,3 liter Turbo-remmen en de volledige ophanging is ook 3,3 liter Turbo. Ook werd er een nieuw RSR-uitlaatsysteem geïnstalleerd en kreeg het interieur enkele upgrades zoals nieuwe kuip-stoelen afgewerkt met Corduroy-stof, alcantara-hemelbekleding en vele andere fraaie details om het beter geschikt te maken voor langere ritten. De auto heeft een goede balans tussen comfort voor langere ritten en toch sportief genoeg voor circuitritten of bergtochten.

Met de auto is nooit geracet, maar alleen gebruikt voor langere R Gruppe-reizen in Europa.

Magnus werd herenigd met de auto toen deze in 2014 klaar was tijdens de oldtimer Grand Prix in Duitsland. Vervolgens schreef hij zijn naam op de tankdop en in het interieur. Een paar jaar later reed hij er weer mee toen hij in Nederland was. Dit leidde tot de video 'Rotterdam Outlaw' die nog steeds te vinden is op Youtube. Door het lage gewicht en de 230 pk injectiemotor is de auto zeer zuinig op langere ritten. De originele 7 en 8 inch Fuchs wielen meten 16 inch, wat leidt tot meer comfort.

De auto is in uitstekende staat, is nooit gecrasht en is altijd droog gestald en zeer goed verzorgd. Deze icoon staat klaar voor een nieuw hoofdstuk in zijn geschiedenis met een nieuwe eigenaar.


Ook de exportdocumenten en het transport kunnen wij voor u regelen. Een verzekering voor 2 weken is ook mogelijk!

Wij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit aan collector auto's die in staat zijn om jarenlang puur plezier te geven, die u online kunt vinden op www.carrosso.com of door een bezoek te brengen aan onze showroom in Oldemarkt, op een uur rijden van Amsterdam.
Wij hebben een grote variatie aan klassieke sportwagens, mocht u geïnteresseerd zijn in de specifieke details van een bepaalde auto, bel ons dan gerust. We staan open voor het onderhandelen over transacties, we kunnen auto’s opslaan en we hebben een effectieve en betrouwbare manier om uw auto's te verkopen via ons aankoop- of consignatieverkoopprogramma. Dus, als u een (klassieke) sportwagen te koop heeft, neem dan contact met ons op en wij kunnen u de prijs geven die uw auto verdient!

Porsche 911 'by Magnus Walker' 1974

• Powerful 3.2 liter 6-cylinder boxer engine
• RSR exhaust system
• Sunroof/Momo sports steering wheel
• Rare Magnus Walker-built 911
• 16" Wide Fuchs rims

The Porsche 911 succeeded the 356 at the end of 1963. From that moment on, the wonderful six-cylinder air-cooled boxer engine was used.

This is a unique opportunity to buy a car from one of the largest and most famous Porsche builders in the world. Magnus Walker is in the league of Singer, RUF and Rauh Welt Begriff (RWB), but unlike the other automakers, Magnus only builds cars for himself and almost never sells any of his precious projects. This car is therefore a great opportunity to own one and the car will look good in any Porsche collection.

The Porsche started life as a normal 2.7 Porsche 911 from 1974. When Magnus Walker bought the car, he quickly started changing it. The 2.7 engine remained, but the interior and exterior got its 'Urban Outlaw' signature. The car has widened flares 'RWB style', a lot of weight has been saved by removing outdated interior parts such as a radio, rear seat and even sound deadening material. He then installed a roll cage for some extra safety. Also the suspension was changed and modified to give the car the perfect attitude.

Magnus was a part-time racing instructor at Willow Springs during those years and the track sticker is still on the car. He drove the car for some time in LA and the canyons around LA and it quickly became one of his favorite cars. Magnus Walker was not famous at the time, just a car driver with some Porsches. But he was (and still is) the owner of an old warehouse, which he rents out as a studio. This also led to a Playboy shoot where the car was one of the main characters.

After a few years he sold the car to a customer in France. He drove it for a very short time, because after a few months the 2.7 engine broke down. He then put it up for sale and then it was bought by a Dutch Porsche collector, R Gruppe member and former editor of the Porsche RS magazine. He started to improve the car by installing an APP-Automotive overhauled 3.2 liter engine and overhauled G50 gearbox. The engine has never leaked to this day and still consumes virtually no oil. The gearbox is also in very good condition.

The car was overhauled in 2014 and repainted in the original color, the brakes were upgraded to 3.3 liter Turbo brakes and the full suspension is also 3.3 liter Turbo. A new RSR exhaust system was also installed and the interior received some upgrades such as new bucket seats finished with Corduroy fabric, Alcantara headliner and many other nice details to make it more suitable for longer journeys. The car has a good balance between comfort for longer journeys and yet sporty enough for track trips or mountain trips.

The car has never been raced but only used for longer R Gruppe trips in Europe.

Magnus was reunited with the car when it was completed in 2014 at the classic car Grand Prix in Germany. He then wrote his name on the fuel cap and in the interior. A few years later he rode it again when he was in the Netherlands. This led to the video 'Rotterdam Outlaw' which can still be found on Youtube. Due to the low weight and the 230 hp injection engine, the car is very economical on longer journeys. The original 7 and 8 inch Fuchs wheels measure 16 inches, which leads to more comfort.

The car is in excellent condition, never crashed and has always been kept dry and very well cared for. This icon is ready for a new chapter in its history with a new owner.


We can also arrange the export documents and transport for you. An insurance for 2 weeks is also possible!

We have been trading in vintage, classic and modern sports cars for years, with sales throughout the Netherlands, Europe and the rest of the world. We offer a wonderful variety of collector cars capable of providing years of pure pleasure, which you can find online at www.carrosso.com or by visiting our showroom in Oldemarkt, an hour's drive from Amsterdam.
We have a wide variety of classic sports cars, if you are interested in the specific details of a particular car, please give us a call. We are open to negotiating transactions, we can stock cars and we have an effective and reliable way to sell your cars through our purchase or consignment sales program. So, if you have a (classic) sports car for sale, contact us and we can give you the price your car deserves!

Technisch

Kilometerstand 12.876 km
Bouwjaar 1974
Kleur Blauw
Interieurkleur Antraciet
Bekleding Half leder / stof
Transmissie Handgeschakeld
Brandstof Benzine
Carrosserievorm Coupé
Aantal deuren 2
Aantal zitplaatsen 2
APK geldig tot 22-07-2022
BTW/Marge marge
Kenteken 01-YD-86
Aantal versnellingen 5
Vermogen 232 pk
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 3200cc
Gewicht 1.050 kg

Neem contact op

Je ontvangt automatisch een kopie van deze mail.
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
Robert Visser
Bel mij gerust voor persoonlijk advies
+31 6150 76059 WhatsApp
Prijs Verkocht
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
NL
Totaal Verkocht
Scroll to top