MG B

1.8 Roadster Lepeldeur

Over de MG B

See for information in English down below

MG B 1.8 Roadster MkI

- sinds 1997 in Nederland
- vroeg exemplaar (lepeldeur) met stalen dashboard
- spaakwielen
- zeer nette, roestvrije staat
- bagagerekje en windscherm
- motor gereviseerd in 2022

De MG B: een populaire roadster zoals hij hoort te zijn: lichtgewicht, wendbaar en een genot om mee te rijden. Dit betreft een prachtig, roestvrij exemplaar die mooi is uitgevoerd in bordeauxrood met spaakwielen. Hij is geproduceerd in 1964 en het is daarmee een vroeg geproduceerd en gewild exemplaar (productie begon in 1963). De kenmerkende deurklinken van deze generatie hebben geresulteerd in de bijnaam 'lepeldeur'. Sinds 1995 is de auto in Nederland. In het verleden is de auto gerestaureerd waarbij ook het lakwerk opnieuw is gespoten, wat zich nog in een mooie staat begeeft. Het interieur ademt een Engelse sfeer met het klassieke dashboard en fraaie houten stuur. De cabrioletkap verkeert in zeer goede staat. Technisch is de auto goed onderhouden bij ''Garage de Basis'' in Leeuwarden een oldtimer specialist. In 2021 is de motor gereviseerd, zijn de remklauwen aan de voorzijde vervangen. De motorruimte en kofferruimte zien er netjes en droog uit. De passingen van de dorpels, spatborden, portieren, motorkap en het kofferdeksel zijn goed en duiden op een schadevrij verleden. De auto wordt compleet geleverd met het bagagerekje, windscherm, tonneau-cover, reservewiel en een Nederlandstalige verkoopbrochure waarin onder meer de techniek en rijeigenschappen van de auto beschreven worden. De spaakwielen staan op recente Vredestein Classic banden met ruim voldoende profiel. Deze spaakwielen waren destijds overigens - evenals de verwarming en het bagagerekje die op dit exemplaar aanwezig zijn - optioneel te bestellen. Kortom: een prachtig exemplaar van een iconische auto klaar voor de zomer om een lach op uw gezicht te toveren.


Algemene informatie over de MG B
De MG B volgde in 1963 de MG A op, een auto die voor MG - onderdeel van The British Motor Company (BMC) - al tamelijk populair was met ruim 100.000 exemplaren. De MG B zou tot 1980 geproduceerd worden en hiervan zijn uiteindelijk nog meer geproduceerd: ruim een half miljoen exemplaren. Naast de roadster zijn ook andere varianten geproduceerd zoals de MG B GT driedeurs 2+2 coupé (1965-1980), de zescilinder MG C (1967-1969), en de achtcilinder MG B GT V8. De MG B was met zijn 1.8-liter motor en 95 pk een stuk krachtiger dan de 1.6-liter MG A. Naast prestaties en rijeigenschappen moest de MG B hoog scoren op het gebied van veiligheid en betaalbaarheid. Door deze combinatie werd de auto een groot succes. De carrosserie is zelfdragend en het lage zwaartepunt en gebruik van aluminium carrosseriedelen zorgt voor een laag gewicht van 970 KG en een hoge mate van wendbaarheid. Het onafhankelijke veersysteem komt het comfort dan weer ten goede. Kortom: een groot succes in het hoogtepunt van de Britse auto-industrie. Een ideale klassieker voor tourritten, vakantieritten of gewoon om te koesteren.



MG B 1.8 Roadster MkI

- in the Netherlands since 1997
- early example (spoon door) with steel dashboard
- wire wheels
- very clean, rust free condition
- luggage rack and windscreen
- engine overhauled in 2022

The MG B: a popular roadster as it should be: lightweight, agile and a pleasure to drive. This is a beautiful, rust-free example beautifully finished in burgundy with wire wheels. It was produced in 1964, making it an early produced and sought-after example (production began in 1963). The distinctive door handles of this generation resulted in the nickname 'spoon door'. The car has been in the Netherlands since 1995. In the past, the car was restored which included repainting the paintwork, which is still in nice condition. The interior breathes an English atmosphere with its classic dashboard and beautiful wooden steering wheel. The convertible top is in very good condition. Technically, the car has been well maintained at ''Garage de Basis'' in Leeuwarden an oldtimer specialist. In 2021, the engine was overhauled, the front brake calipers were replaced. The engine compartment and boot look clean and dry. The fits of the sills, wings, doors, bonnet and boot lid are good and indicate a damage-free past. The car comes complete with the luggage rack, windshield, tonneau cover, spare wheel and a Dutch-language sales brochure describing the car's technology and driving characteristics, among other things. The wire wheels are on recent Vredestein Classic tyres with ample tread. Incidentally, these wire wheels were optional at the time - just like the heater and luggage rack present on this example. In short: a beautiful example of an iconic car ready for summer to put a smile on your face.


General information about the MG B
The MG B succeeded the MG A in 1963, a car that was already quite popular for MG - part of The British Motor Company (BMC) - with over 100,000 units. The MG B would be produced until 1980 and even more of these were eventually produced: over half a million units. Besides the roadster, other variants were also produced such as the MG B GT three-door 2+2 coupe (1965-1980), the six-cylinder MG C (1967-1969), and the eight-cylinder MG B GT V8. With its 1.8-litre engine and 95 hp, the MG B was a lot more powerful than the 1.6-litre MG A. In addition to performance and handling, the MG B had to score highly in terms of safety and affordability. This combination made the car a great success. The bodywork is self-supporting and the low centre of gravity and use of aluminium body parts ensures a low weight of 970 KG and a high degree of agility. The independent suspension system then adds to comfort. In short: a great success in the height of the British car industry. An ideal classic for touring, holiday driving or just to cherish.

Technisch

Kilometerstand 25.884 mi
Bouwjaar 1964
Kleur Rood
Interieurkleur Zwart
Transmissie Handgeschakeld
Brandstof Benzine
Carrosserievorm Cabriolet
Aantal deuren 2
BTW/Marge marge
Kenteken DL-75-21
Aantal versnellingen 4
Vermogen 97 pk
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1798cc
Topsnelheid 169 km/h
Gewicht 970 kg

Neem contact op

Je ontvangt automatisch een kopie van deze mail.
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
Carrosso
Bel ons gerust voor persoonlijk advies
+31 6 2535 1515 WhatsApp
Prijs € 21.000
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
NL
Totaal € 21.000
Scroll to top