Ferrari 250 GTE

2+2 Serie III Matching Numbers

Over de Ferrari 250 GTE

See for information in English down below.

Gerestaureerde Ferrari 250 GT/E V12

1963 Ferrari 250 GTE 2+2 Serie III

*Historisch belangrijk als Ferrari's eerste productie 2+2
*Gewilde Series III LHD
*Matching numbers
*Ruim € 41.000,- aan werkplaatsfacturen
*Zeldzame verschijning 1 van de 954 gebouwde exemplaren. Het betreft een late series 3 in een fraaie conditie.

- Gedurende de jaren '50 kende de 250 Serie van Ferrari een fantastisch succes, zowel op het circuit als in de showroom. Aan het eind van de jaren vijftig werd besloten dat Ferrari zijn eerste echte 4-zitter zou ontwikkelen om de markt van potentiële kopers te helpen verbreden. De Ferrari's uit de 250-serie maakten gebruik van twee soorten chassis; een korte versie (94,5 inch) of de lange versie (102, 4 inch), waarop de GTE werd gebouwd. Het gebruikte dezelfde Colombo (Tipo 128 F) 3.0 liter V-12-motor als een groot deel van de rest van de 250-reeks, hoewel hij in deze gedaante 300 pk leverde. Vandaag de dag blijft de 250 GTE 2+2 een elegante, goed rijdende en belangrijk stuk auto-erfgoed van Ferrari.

De door ons aangeboden Ferrari is in het verleden met oog voor detail gerestaureerd. Hij heeft een zeer uitgebreide goed gedocumenteerde historie, bestaande uit een dossier, met onder andere werkplaatsnota's (t.w.v. ruim € 41.000,-) en een taxatierapport.

Ook is de kleurencombinatie zeer smaakvol te noemen, de carrosserie is gespoten in het donker grijs. Een zeer fraaie combinatie met het Cognac-kleurige interieur. Heel erg mooi is ook het dashbord met de vele mooie tellerinstrumenten en het houten stuurwiel.
Mooi is ook het chroomwerk, van de bumpers tot de raamomlijsting. De zeldame buitenspiegel en de spaakwielen maken het plaatje compleet.

GT werd op 15 maart 1963 nieuw verkocht aan zijn eerste eigenaar.
In 2005 kwam deze 250 GTE op Nederlands kenteken. Hievoor was de auto geregistreerd in België

De carrosserie van deze Ferrari is strak en gaaf. De portieren, dorpels, spatborden, motorkap en kofferdeksel hebben kloppende passingen.
Het lakwerk verkeert in een goede staat.

- De Ferrari 250 GTE 2+2 is een belangrijk voertuig in de geschiedenis van Ferrari met een klein aantal overgebleven exemplaren.

Deze vintage V12 Ferrari 250 GTE staat nu bij Carrosso, binnenkort bij u?

Ook de exportdocumenten en het transport kunnen wij voor u regelen. Een verzekering voor 2 weken is ook mogelijk!

Wij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit aan collector auto's die in staat zijn om jarenlang puur plezier te geven, die u online kunt vinden op www.carrosso.com of door een bezoek te brengen aan onze showroom in Oldemarkt, op een uur rijden van Amsterdam.
Wij hebben een grote variatie aan klassieke sportwagens, mocht u geïnteresseerd zijn in de specifieke details van een bepaalde auto, bel ons dan gerust. We staan open voor het onderhandelen over transacties, we kunnen auto’s opslaan en we hebben een effectieve en betrouwbare manier om uw auto's te verkopen via ons aankoop- of consignatieverkoopprogramma. Dus, als u een (klassieke) sportwagen te koop heeft, neem dan contact met ons op en wij kunnen u de prijs geven die uw auto verdient!


Restored Ferrari 250 GT/E V12

1963 Ferrari 250 GTE 2+2 Series III

*Historically important as Ferrari's first production 2+2
*Sought after Series III LHD
*Over €41,000 in workshop invoices
*Rare appearance 1 of the 954 copies built

- Throughout the 1950s, Ferrari's 250 Series was a fantastic success, both on the track and in the showroom. In the late 1950s, it was decided that Ferrari would develop its first true 4-seater to help broaden the market of potential buyers. The 250 series Ferraris used two types of chassis; a short version (94.5 inches) or the long version (102.4 inches), on which the GTE was built. It used the same Colombo (Tipo 128 F) 3.0 liter V-12 engine as much of the rest of the 250 range, although it delivered 300 horsepower in this guise. Today, the 250 GTE 2+2 remains an elegant, smooth-running and important piece of Ferrari's automotive heritage.

The Ferrari offered by us has been restored in the past with an eye for detail. It has a very extensive well-documented history, consisting of a file, including workshop invoices (worth more than € 41,000) and a valuation report.

The color combination is also very tasteful, the body is painted in anthracite grey. A very nice combination with the Cognac-colored interior. Also very beautiful is the dashboard with the many beautiful counter instruments and the wooden steering wheel.
The chrome is also beautiful, from the bumpers to the window frames. The rare exterior mirror and the wire wheels complete the picture.

GT was sold new to its first owner on March 15, 1963.
In 2005 this 250 GTE got a Dutch registration. Before this the car was registered in Belgium

The body of this Ferrari is sleek and intact. The doors, sills, fenders, hood and trunk lid have fittings.
The paintwork is in good condition.

- The Ferrari 250 GTE 2+2 is an important vehicle in Ferrari history with a small number of surviving copies.

This vintage V12 Ferrari 250 GTE is now at Carrosso, soon with you?

We can also arrange the export documents and transport for you. An insurance for 2 weeks is also possible!

We have been trading in vintage, classic and modern sports cars for years, with sales throughout the Netherlands, Europe and the rest of the world. We offer a wonderful variety of collector cars capable of providing years of pure pleasure, which you can find online at www.carrosso.com or by visiting our showroom in Oldemarkt, an hour's drive from Amsterdam.
We have a wide variety of classic sports cars, if you are interested in the specific details of a particular car, please give us a call. We are open to negotiating transactions, we can stock cars and we have an effective and reliable way to sell your cars through our purchase or consignment sales program. So, if you have a (classic) sports car for sale, contact us and we can give you the price your car deserves!

Technisch

Kilometerstand 7.935 km
Bouwjaar 1963
Kleur Grijs
Interieurkleur Bruin
Bekleding Leder
Transmissie Handgeschakeld
Brandstof benzine
Carrosserievorm Coupé
Aantal deuren 2
APK geldig tot 15-03-1965
BTW/Marge marge
Kenteken AL-95-27
Vermogen 300 pk
Aantal cilinders 12
Cilinderinhoud 3000cc
Gewicht 1.454 kg

Neem contact op

Je ontvangt automatisch een kopie van deze mail.
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
Carrosso
Bel ons gerust voor persoonlijk advies
+31 6 2535 1515 WhatsApp
Prijs € 365.000
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
NL
Totaal € 365.000
Scroll to top