See for information in English down below.
MG B 1.8 Roadster
- Klassieke Britse kleurencombinatie van British Racing Green & Beige
- Rijk gedocumenteerd
- Laatste 15 jaar bijna € 15.000 aan onderhoud besteed
- Chroom spaakwielen
De MGB kwam op de markt als tweedeurs sportwagen die van 1962 tot 1980 werd geproduceerd door de British Motor Corporation (BMC), later de Austin-Morris-divisie van British Leyland, als een viercilinder sportwagen met softtop. Later kwamen varianten als de MGB GT driedeurs 2+2 coupé (1965-1980), de zescilinder sportwagen en coupé MGC (1967-1969), en de achtcilinder 2+2 coupé, de MGB GT V8 (1973- 76) op de markt. Ter vervanging van de MGA in 1962, ging de productie van de MGB en zijn varianten door tot 1980. De verkoop van de MGB, MGC en MGB GT V8 samen bedroeg 523.836 auto's. De ontwikkeling van de MGB begon al in 1958 met het prototype dat bekend staat onder de codenaam Abingdon; MG EX205. In structuur was de auto in 1962 een vooruitstrevend, modern ontwerp.
Deze prachtige MG B 1.8 Roadster verkeert in een nette staat. Met een zeer gewilde en iconische kleurstelling van British Racing Green samen met het licht bruine interieur maakt dit de MG helemaal af. Het gaat om een zeer nette in het verleden 'Body Off' gerestaureerde MG B die altijd netjes onderhouden en verzorgd is. De lak is nog in een mooie staat. Dit is ook te zeggen over het beige interieur en de klassieke chroom spaakwielen. De MG is in bezit van de volgende dingen:
- Een kofferrek
- Chroom spaakwielen
- Houten stuurwiel
- Windscherm
- Reservewiel
- Originele gereedschapsset
Door zijn jaren heen is er nog zo'n € 15.000,- aan onderhoud besteed de laatste jaren. Naast de talloze facturen zijn er nog meerdere taxatierapporten aanwezig waarin de MG B altijd erg netjes gekeurd is.
Een nette en klassieke MG B Roadster met nog veel avontuur in zich!
MG B 1.8 Roadster
- Classic British colour combination of British Racing Green & Beige
- Richly documented
- Last 15 years spent almost €15,000 on maintenance
- Chrome wire wheels
The MGB entered the market as a two-door sports car produced from 1962 to 1980 by the British Motor Corporation (BMC), later the Austin-Morris division of British Leyland, as a four-cylinder sports car with soft top. Later variants such as the MGB GT three-door 2+2 coupe (1965-1980), the six-cylinder sports car and coupe MGC (1967-1969), and the eight-cylinder 2+2 coupe, the MGB GT V8 (1973- 76) were launched. Replacing the MGA in 1962, production of the MGB and its variants continued until 1980. Sales of the MGB, MGC and MGB GT V8 combined amounted to 523,836 cars. Development of the MGB began as early as 1958 with the prototype known by the code name Abingdon; MG EX205. In structure, the car was a progressive, modern design in 1962.
This beautiful MG B 1.8 Roadster is in pristine condition. With a highly sought-after and iconic livery of British Racing Green along with the light brown interior, this completes the MG. This is a very neat in the past 'Body Off' restored MG B that has always been neatly maintained and cared for. The paintwork is still in nice condition. This can also be said about the beige interior and the classic chrome wire wheels. The MG is in possession of the following items:
- A boot rack
- Chrome wire wheels
- Wooden steering wheel
- Windshield
- Spare wheel
- Original tool kit
Through his years, there has been some € 15,000 spent on maintenance in recent years. Besides the numerous invoices, there are several appraisal reports present in which the MG B has always been inspected very neatly.
A neat and classic MG B Roadster with a lot of adventure left in it!