Pilgrim AC Cobra Sumo Mk3

Over de Pilgrim AC Cobra Sumo Mk3

See for information in English below

• 15” inch Image velgen type “Halibrand”
• Spax instelbare suspension
• RVS Side-pipes
• Beige Soft top + zijramen in de kleur van het interieur
• Origineel certificaat van Pilgrim Motorsports

De Cobra is uitgegroeid tot een fenomeen onder de klassieke sportwagens. Het model werd gebouwd tussen 1962 en 1977 en originele exemplaren zijn zeer kostbaar. In navolging van het origineel werden jarenlang replica’s van dit model gebouwd door diverse constructeurs.
De oorsprong van de Cobra ligt bij de AC Ace: een Engelse sportwagen die eerder charmant dan temperamentvol genoemd kon worden want onder de kap lag een 2 liter Bristol motor. In 1961 stopte de productie van de motorblokken van Bristol en dus had de AC Ace geen krachtbron ter beschikking. De Texaan en LeMans winnaar Carroll Shelby loste dit op voor AC met een Ford V8 4,3 liter ‘small block’, die niet zwaarder was en niet meer ruimte nodig had dan de oude Bristol zescilinder maar wel twee keer zoveel pk’s leverde. Vanaf 1962 verlieten de AC’s zonder motor de fabriek in Thames Ditton en gingen op transport naar Shelby’s werkplaats in de Verenigde Staten. De naam werd door Shelby omgedoopt tot AC Cobra. Al vrij snel besloot Shelby om de AC’s uit te rusten met de Ford V8 7 liter ‘big block’ met maar liefst 480 pk. Het resultaat was een sportwagen met een uitstekende gewicht/pk-verhouding en de acceleratie van een snelle sportmotor. De Cobra ging in minder dan vier seconden naar de 100 km/h.

De Pilgrim Sumo MKIII is in 1998 gebouwd op het chassis van een Ford V6 – 2,9 injectie (ca. 150 pk) en is geleverd door L&B Cars/Classic Car Replicas vof in België. De eerste registratie is van 06-07-1982 getuige het certificaat van Pilgrim Motorsports. De versnellingsbak is een Ford MT75 waarmee het motorvermogen prima uit de voeten kan, die op zijn beurt de sportieve dempertonen uit de side-pipes tovert.
Deze Cobra is, op dit moment, één van de best gebouwde Pilgrim’s in Nederland en België, staat super strak op het chassis en is aan alle zijden uitgemeten. De rijeigenschappen zijn nog beter geworden door de rondom instelbare gemonteerde Spax vering.
De carrosserie, zonder opbouwscharnieren, is metallic donkerblauw van kleur met dubbele witte banen over de gehele lengte van de auto. Het roestvrijstalen frame, de motorgrille en de rollbar zijn “custom made”
De Halibrand 15” inch aluminium velgen met de forse General XP2000 banden geven de auto de gewenste indrukwekkende uitstraling.
Erg mooi zijn de kleuren van de soft top en de zijramen afgestemd op het goed onderhouden beige lederen interieur. Het moto-lita stuurwiel met claxon en Cobra-badge maken, met de blauwe 4 puntgordels en de massaschakelaar, het geheel compleet.

Deze auto is een lust voor het oog en een genot om mee te rijden!

Ook de exportdocumenten en het transport kunnen wij voor u regelen. Een verzekering voor 2 weken is ook mogelijk!

Wij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit aan collector auto's die in staat zijn om jarenlang puur plezier te geven, die u online kunt vinden op www.carrosso.com of door een bezoek te brengen aan onze showroom in Oldemarkt, op een uur rijden van Amsterdam.

Wij hebben een grote variatie aan klassieke sportwagens, mocht u geïnteresseerd zijn in de specifieke details van een bepaalde auto, bel ons dan gerust. We staan open voor het onderhandelen over transacties, we kunnen auto’s opslaan en we hebben een effectieve en betrouwbare manier om uw auto's te verkopen via ons aankoop- of consignatieverkoopprogramma. Dus, als u een (klassieke) sportwagen te koop heeft, neem dan contact met ons op.



• 15” inch Image rims type “Halibrand”
• Spax adjustable suspension
• Stainless Steel Side Pipes
• Beige Soft top + side windows in the color of the interior
• Original certificate from Pilgrim Motorsports

The Cobra has become a phenomenon among classic sports cars. The model was built between 1962 and 1977 and original copies are very valuable. Following the original, replicas of this model were built for years by various manufacturers.
The origin of the Cobra lies with the AC Ace: an English sports car that could be called charming rather than temperamental because under the hood was a 2 liter Bristol engine. In 1961 production of the Bristol engine blocks stopped and so the AC Ace had no power source available. Texan and LeMans winner Carroll Shelby solved this for AC with a Ford V8 4.3 liter 'small block', which was no heavier and required no more space than the old Bristol six-cylinder but delivered twice the horsepower. From 1962 the ACs without motors left the factory in Thames Ditton and were transported to Shelby's workshop in the United States. The name was renamed AC Cobra by Shelby. Shelby soon decided to equip the ACs with the Ford V8 7 liter 'big block' with no less than 480 hp. The result was a sports car with an excellent weight/hp ratio and the acceleration of a fast sports bike. The Cobra went to 100 km/h in less than four seconds.

The Pilgrim Sumo MKIII was built in 1998 on the chassis of a Ford V6 – 2.9 injection (approx. 150 hp) and was supplied by L&B Cars/Classic Car Replicas vof in Belgium.
The first registration is from 06-07-1982 as witnessed by the certificate of Pilgrim Motorsports.
The gearbox is a Ford MT75 with which the engine power can handle well, which in turn conjures the sporty damper tones from the side pipes.
This Cobra is, at the moment, one of the best-built Pilgrims in the Netherlands and Belgium, is super tight on the chassis and is measured on all sides. The driving characteristics have become even better due to the all-round adjustable Spax suspension. The body, without body hinges, is metallic dark blue in color with double white stripes running the length of the car. The stainless steel frame, the engine grille and the rollbar are “custom made”
The Halibrand 15” inch aluminum rims with the large General XP2000 tires give the car the desired impressive appearance.
The colors of the soft top and the side windows are very beautiful, coordinated with the well-maintained beige leather interior. The moto-lita steering wheel with horn and Cobra badge complete the whole with the blue 4-point belts and the mass switch.

This car is a feast for the eyes and a joy to drive!

We can also arrange the export documents and transport for you. An insurance for 2 weeks is also possible!

We have been trading in vintage, classic and modern sports cars for years, with sales throughout the Netherlands, Europe and the rest of the world. We offer a wonderful variety of collector cars capable of providing years of pure pleasure, which you can find online at www.carrosso.com or by visiting our showroom in Oldemarkt, an hour's drive from Amsterdam.

We have a wide variety of classic sports cars, if you are interested in the specific details of a particular car, please give us a call. We are open to negotiating transactions, we can stock cars and we have an effective and reliable way to sell your cars through our purchase or consignment sales program. So, if you have a (classic) sports car for sale, please contact us.

Technisch

Kilometerstand 2.204 km
Bouwjaar 1982
Kleur Blauw
Interieurkleur Beige
Bekleding Leder
Transmissie Handgeschakeld
Brandstof Benzine
Carrosserievorm Cabriolet
Aantal deuren 2
BTW/Marge marge
Vermogen 150 pk
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 2900cc

Neem contact op

Je ontvangt automatisch een kopie van deze mail.
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
Robert Visser
Bel mij gerust voor persoonlijk advies
+31 6150 76059 WhatsApp
Prijs Verkocht
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
NL
Totaal Verkocht
Scroll to top