Morgan Plus 8

3.5 V8 2-seater

Over de Morgan Plus 8

See for information in English down below.

Morgan Plus 8 1987

- Originele aankoopfactuur aanwezig
- Complete documentatie
- In Nederland geleverd aan Engelse Majoor

De originele Morgan-sportwagen kreeg de naam 4/4, wat 4 wielen en 4 cilinders betekent (in tegenstelling tot de 2-cilinder 3-wielers die Morgan vroeger produceerde). In 1950 werd hij vergezeld van een krachtiger model genaamd Plus 4. Wat de Morgan echter beroemd maakte, was de Plus 8 uit 1968, die Rover's 3,5-liter lichtmetalen V8 introduceerde in een chassis aangepast van Plus 4. Met 161 pk om voort te stuwen een auto van slechts 900 kilo, ooit de snelst accelererende Britse auto. 0-60 mph werd bereikt in slechts 6,7 seconden, hoewel de windblokkerende vorm begon te werken tegen acceleratie vanaf 100 mph, en uiteindelijk de klus geklaard bij 124 mph. In navolging van hun voetafdruk begonnen TVR en Marcos ook Rover V8 te gebruiken op hun kleine sportwagens om grote prestaties te leveren.

Vanaf januari 1987 werd de Morgan + 8 uitgerust met een enkelvoudig uitlaatsysteem. Het nieuwe systeem is tot stand gekomen omdat de auto aan de steeds strengere regels voor geluidsemissies moest voldoen, zowel in Groot-Brittannië als in andere landen. Een aangename bijkomstigheid hiervan is dat het blijkt dat de prestaties van de motor hierdoor enigszins verbeterd zijn geworden, vergeleken met het vorige, dubbele uitlaatsysteem.

In 1987 is dit exemplaar nieuw besteld door een Engelse Majoor. Militairen in dienst hoefden destijds geen belasting over hun auto te betalen. Hierdoor schaftte bijvoorbeeld piloten luxe auto’s aan vanwege de aantrekkelijke prijs. Dit was hetzelfde geval met de 1e eigenaar van deze Morgan. Deze Majoor was gestationeerd op een vliegbasis in Limburg. In de aanwezige brieven die verwisseld zijn tussen de eigenaar en Morgan Motor Company Limited, is te zien wat de inbegrepen opties waren en hoe de bestelling van deze Morgan plaats vond.

Er zijn verschillende soorten opties aanwezig zoals; een Lederen koffer, 2 Lucas mistlampen, side screens, 2 spiegels, koffer rek, sport stuur en een beige lederen bekleding. De Plus 8 was geleverd in een Connaught Green lak. Volledige documentatie is aanwezig. Dit zijn papieren zoals; facturen, originele aankoopfactuur en een handleiding.

De Morgan + 8 is in een goed rijdende conditie. De Rover V8 presteert goed en plezierig. Optisch zijn er enige punten die ruimte voor verbetering verdienen. Zowel in het interieur als bij het exterieur.

De Plus 8 produceert een geweldig geluid dat als muziek in je oren klinkt!

Ook de exportdocumenten en het transport kunnen wij voor u regelen. Een verzekering voor 2 weken is ook mogelijk!

Wij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit aan collector auto's die in staat zijn om jarenlang puur plezier te geven, die u online kunt vinden op www.carrosso.com of door een bezoek te brengen aan onze showroom in Oldemarkt, op een uur rijden van Amsterdam.

Wij hebben een grote variatie aan klassieke sportwagens, mocht u geïnteresseerd zijn in de specifieke details van een bepaalde auto, bel ons dan gerust. We staan open voor het onderhandelen over transacties, we kunnen auto’s opslaan en we hebben een effectieve en betrouwbare manier om uw auto's te verkopen via ons aankoop- of consignatieverkoopprogramma. Dus, als u een (klassieke) sportwagen te koop heeft, neem dan contact met ons op.

Morgan Plus 8 1987

- Original purchase invoice present
- Complete documentation
- Delivered in the Netherlands to English Major

The original Morgan sports car was named 4/4, which means 4 wheels and 4 cylinders (as opposed to the 2-cylinder 3-wheelers Morgan used to produce). In 1950 it was joined by a more powerful model called Plus 4. What made the Morgan famous, however, was the 1968 Plus 8, which introduced Rover's 3.5-litre alloy V8 in a chassis adapted from Plus 4. With 161 horsepower to carry on. to propel a car weighing just 900 kilos, the fastest accelerating British car ever. 0-60 mph was reached in just 6.7 seconds, although the wind-blocking form started to work against acceleration from 100 mph, eventually getting the job done at 124 mph. Following their footprint, TVR and Marcos also started using Rover V8s on their small sports cars to deliver big performance.

From January 1987, the Morgan + 8 was equipped with a single exhaust system. The new system came about because the car had to comply with increasingly strict regulations for noise emissions, both in the United Kingdom and in other countries. A pleasant side effect of this is that it appears that the performance of the engine has improved somewhat, compared to the previous dual exhaust system.

This example was ordered new in 1987 by an English Major. Soldiers in service at the time did not have to pay tax on their car. For example, pilots bought luxury cars because of the attractive price. This was the same case with the 1st owner of this Morgan. This Major was stationed at an airbase in Limburg. In the letters present, which have been exchanged between the owner and Morgan Motor Company Limited, you can see what the included options were and how the order of this Morgan took place.

There are different types of options available such as; a leather suitcase, 2 Lucas fog lights, side screens, 2 mirrors, suitcase rack, sports steering wheel and a beige leather upholstery. The Plus 8 was delivered in a Connaught Green paint. Full documentation is available. These are papers such as; invoices, original purchase invoice and a manual.

The Morgan + 8 is in a good driving condition. The Rover V8 performs well and enjoyable. Optically there are some points that deserve room for improvement. Both in the interior and the exterior.

The Plus 8 produces a great sound that is like music to your ears!

We can also arrange the export documents and transport for you. An insurance for 2 weeks is also possible!

We have been trading in vintage, classic and modern sports cars for years, with sales throughout the Netherlands, Europe and the rest of the world. We offer a wonderful variety of collector cars capable of providing years of pure pleasure, which you can find online at www.carrosso.com or by visiting our showroom in Oldemarkt, an hour's drive from Amsterdam.

We have a wide variety of classic sports cars, if you are interested in the specific details of a particular car, please give us a call. We are open to negotiating transactions, we can stock cars and we have an effective and reliable way to sell your cars through our purchase or consignment sales program. So, if you have a (classic) sports car for sale, please contact us.

Technisch

Kilometerstand 78.746 km
Bouwjaar 1987
Kleur Groen
Interieurkleur Beige
Bekleding Leder
Transmissie Handgeschakeld
Brandstof Benzine
Carrosserievorm Cabriolet
Aantal deuren 2
Aantal zitplaatsen 2
APK geldig tot 29-10-2022
Onderhoudsboekje Beschikbaar
BTW/Marge marge
Kenteken JZ-HH-03
Wegenbelasting € 18 tot € 21 per kwartaal
Vermogen 194 pk
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 3946cc
Topsnelheid 200 km/h
Gewicht 920 kg
Trekgewicht 838 kg
Wielbasis 249 cm

Neem contact op

Je ontvangt automatisch een kopie van deze mail.
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
Robert Visser
Bel mij gerust voor persoonlijk advies
+31 6150 76059 WhatsApp
Prijs Verkocht
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
NL
Totaal Verkocht
Scroll to top