MG A

1500 Roadster Restored 'Sea Green'

Over de MG A

See for information in English down below.

MGA 1500 Roadster 1959

* Zeldzame 'Sea green' kleur
* Houten Mota-Lita stuurwiel
* Chromen spaakwielen
* LHD
* Chroom kofferrek


De MGA werd gebouwd van september 1955 tot september 1962.

In die periode werden er 101.081 exemplaren van gebouwd. In 1952 echter werd al een prototype (EX175, kenteken HM06) met TD mechaniek, aan het toenmalige hoofd BMC, Leonard Lord, getoond. Dit prototype was grotendeels gebaseerd op UMG400, een TD-special die door George Philips in 1951 tijdens de 24-uren van Le Mans geraced werd. Lord wees echter verder ontwikkelingen af, omdat hij kort te voren gekozen had de Austin-Healey 100 in productie te laten gaan. Deze beslissing heeft overigens geleid tot modernisering van de TD, de ontwikkeling van de TF.

Maar uiteindelijk was het dan toch zover, op Le Mans in 1955 reden drie MGA’s (aluminium prototypen, EX182) en iets later in dat jaar verschenen de eerste producties MGA’s. Met zijn lage lijn en gestroomlijnde carrosserie week de MGA zeer af van zijn voorgangers met hun traditionele vierkante radiateur, afzonderlijke spatborden, koplampen en vierkante benzinetank met reservewiel achterop. De MGA, zoals ze in 1955 verscheen, was een tweezits roadster met een motor van 1489cc (XPEG-serie) gekoppeld aan een vierversnellingsbak. Met 72 PK bij 5500 rpm bedroeg de topsnelheid net geen 160 km/u. Rondom waren trommelremmen gemonteerd, terwijl de wagen standaard op stalen velgen werd afgeleverd.

De door ons aangeboden MG A 1500 Roadster komt uit bouwjaar 1959. Heeft de zeldzame kleur Sea Green met een zwartlederen interieur met witte piping en zwart tapijt. Zwarte softtop met zijruiten. Deze prachtige ‘A’ uit de 1500 serie werd nieuw verkocht in de USA. De auto werd in 1990 in Nederland geïmporteerd. Daarna werd de auto gerestaureerd. Na deze restauratie spreekt het voor zich dat de lak en carrosserie in een goede conditie verkeren. De passingen van de dorpels, spatborden, portieren, motorkap, kofferdeksel en de grille zijn goed.
Sinds de restauratie is de auto zorgvuldig onderhouden. Deze mooie MG verkeert in zeer goede staat en de auto rijdt perfect! De roadster toont als een plaatje en de motorruimte is fraai gedetailleerd. De auto is voorzien van verchroomde spaakwielen, verchroomde wielmoeren, Michelin-banden. Deze MG beschikt over de eenvoudig op te zetten cabrioletkap met zijruiten.

Deze geweldige ‘MG A Roadster’ staat klaar om van te genieten.

Ook de exportdocumenten en het transport kunnen wij voor u regelen. Een verzekering voor 2 weken is ook mogelijk!

Wij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit aan collector auto's die in staat zijn om jarenlang puur plezier te geven, die u online kunt vinden op www.carrosso.com of door een bezoek te brengen aan onze showroom in Oldemarkt, op een uur rijden van Amsterdam.
Wij hebben een grote variatie aan klassieke sportwagens, mocht u geïnteresseerd zijn in de specifieke details van een bepaalde auto, bel ons dan gerust. We staan open voor het onderhandelen over transacties, we kunnen auto’s opslaan en we hebben een effectieve en betrouwbare manier om uw auto's te verkopen via ons aankoop- of consignatieverkoopprogramma. Dus, als u een (klassieke) sportwagen te koop heeft, neem dan contact met ons op en wij kunnen u de prijs geven die uw auto verdient!

1959 MGA 1500 Roadster

* Rare 'Sea green' color
* Wooden Mota-Lita steering wheel
* Chrome spoke wheels
* LHD
* Chrome luggage rack


The MGA was built from September 1955 to September 1962.

In that period, 101,081 copies were built. In 1952, however, a prototype (EX175, registration number HM06) with TD mechanics was shown to the then head of BMC, Leonard Lord. This prototype was largely based on UMG400, a TD special raced by George Philips in the 1951 24 Hours of Le Mans. Lord, however, rejected further developments, because he had chosen shortly before to let the Austin-Healey 100 go into production. This decision has also led to the modernization of the TD, the development of the TF.

But in the end the time had come, three MGAs (aluminium prototypes, EX182) drove at Le Mans in 1955 and the first productions of MGAs appeared a little later in that year. With its low profile and streamlined body, the MGA was very different from its predecessors with their traditional square radiators, separate fenders and headlights and square fuel tank with spare wheel on the back. The MGA, as it appeared in 1955, was a two-seat roadster with a 1489 engine. cc (XPEG series) coupled to a four-speed gearbox. With 72 HP at 5500 rpm, the top speed was just under 160 km/h. Drum brakes were mounted all around, while the car was delivered as standard on steel wheels.

The MG A 1500 Roadster offered by us, year 1959. Has the rare color Sea Green with a black leather interior with white piping and black carpet. Black soft-top with side windows. This beautiful 'A' from the 1500 series was sold new in the USA. The car was imported to the Netherlands in 1990. Then the car was restored. After this restoration, it goes without saying that the paintwork and bodywork are in good condition. The fits of the sills, fenders, doors, hood, trunk lid and grille are good.
Since the restoration, the car has been carefully maintained. This beautiful MG is in very good condition and the car drives perfectly! The Roadster shows as a picture and the engine compartment is beautifully detailed. The car is equipped with chrome wire wheels, chrome wheel nuts, Michelin tires. This MG has the easy to put up convertible top with side windows.

This great 'MG A Roadster' is ready to enjoy.

We can also arrange the export documents and transport for you. An insurance for 2 weeks is also possible!

We have been trading in vintage, classic and modern sports cars for years, with sales throughout the Netherlands, Europe and the rest of the world. We offer a wonderful variety of collector cars capable of providing years of pure pleasure, which you can find online at www.carrosso.com or by visiting our showroom in Oldemarkt, an hour's drive from Amsterdam.
We have a wide variety of classic sports cars, if you are interested in the specific details of a particular car, please give us a call. We are open to negotiating transactions, we can stock cars and we have an effective and reliable way to sell your cars through our purchase or consignment sales program. So, if you have a (classic) sports car for sale, contact us and we can give you the price your car deserves!

Technisch

Kilometerstand 26.146 mi
Bouwjaar 1959
Kleur Blauw
Interieurkleur Zwart
Bekleding Leder
Transmissie Handgeschakeld
Brandstof benzine
Carrosserievorm Cabriolet
Aantal deuren 2
APK geldig tot 19-08-2006
BTW/Marge marge
Kenteken DE-64-05
Aantal versnellingen 4
Vermogen 68 pk
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1489cc
Gewicht 920 kg

Neem contact op

Je ontvangt automatisch een kopie van deze mail.
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
Carrosso
Bel ons gerust voor persoonlijk advies
+31 6 2535 1515 WhatsApp
Prijs Op aanvraag
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
NL
Totaal Op aanvraag
Scroll to top