BMW ISETTA

300

Over de BMW ISETTA

See for information in English down below.

BMW Isetta 300 1957, volledig gerestaureerd, Fraaie in het "oog springende" verstelbare zonwerende kap

- Volledig gerestaureerde carrosserie
- Perfect chroom
- Zeldzame BMW-accessoires
- Open vouwdak

Toen de eivormige Isetta in november 1953 werd onthuld aan de autopers in Turijn, was hij anders dan alles wat eraan vooraf was gegaan en wordt hij nu algemeen beschouwd als de beste microcar aller tijden. Een typische "bubbel-car" nu erkend over de hele wereld en geliefd bij verzamelaars van klassieke auto's en liefhebbers van microcars.
Zeer compact, met een lengte van slechts 230cm en een breedte van ongeveer 130cm. De eivormige "bubbel-car" met panoramische ruiten en bolvormige schuiframen werd door BMW beschouwd als opvulling tussen hun assortiment motorfietsen en de luxe 501-modellen. Bij het openen van de enkele deur zwaaien het instrumentenpaneel en stuurkolom mee naar buiten hetgeen een gemakkelijke toegang geeft tot de enkele zitbank. De zitbank bied een redelijk comfort voor twee inzittenden en een klein kind. Voor bagage is er plaats achter de zitting met daaronder ruimte voor een reservewiel. Verwarming en o.a. het stoffen zonnedak waren als optie te bestellen. In februari 1956, werd de 300cc-motor geïntroduceerd.

De aangeboden BMW Isetta is volledig gerestaureerd en heeft vele prachtige "full option" BMW accessoires zoals je ze maar zelden tegenkomt. De tweetonige kleurstelling van 'Japanrot' en wit geeft de auto een fris uiterlijk . Het interieur is compleet, het witte stuur is voorzien van een heel speciale chroom BMW-claxonring, een wit dashboard, chroom bagagerek en prachtige grijs geruite stoffen bekleding met lederen accenten. De 2-zitter heeft het optionele open vouwdak en ook een zeer bijzondere verstelbare rode plexi zonwerende kap. Dit alles geeft de BMW Isetta een mooie zomerse uitstraling. Ook zijn het, de witte velgen met nieuwe banden, de prachtige iconische chroom wieldoppen, de verchroomde koplamp-sierkappen, de exclusieve Bumm buitenspiegels, chroom bumpers en de BMW tankdop die het uiterlijk helemaal compleet maken.
De luchtgekoelde, achterin geplaatste, 1 cilinder motor (295cc) heeft een Bing carburateur en is geheel gereviseerd tezamen met de aandrijflijn. Verder is de Isetta voorzien van een nieuwe uitlaat, handgeschakelde 4 versnellingsbak en enkelvoudige plaatkoppeling. Aardige bijzonderheid is nog de gemonteerde aanhanger-koppeling.

Deze BMW Isetta is geïmporteerd uit Duitsland en in 2015 op Nederlands kenteken geregistreerd en sindsdien altijd netjes gebleven. Ook de onderkant van de auto is een lust voor het oog en het geheel verkeert in een sublieme conditie.
Handleiding aanwezig, samen met een taxatierapport.

Wij kunnen eventueel het transport van de auto voor u regelen.

Wij handelen al jaren in vintage, klassieke en moderne sportwagens met verkoop door heel Nederland, Europa en de rest van de wereld. We bieden een prachtige variëteit aan collector auto's die in staat zijn om jarenlang puur plezier te geven, die u online kunt vinden op www.carrosso.com of door een bezoek te brengen aan onze showroom in Oldemarkt, op een uur rijden van Amsterdam.
Wij hebben een grote variatie aan klassieke sportwagens, mocht u geïnteresseerd zijn in de specifieke details van een bepaalde auto, bel ons dan gerust. We staan open voor het onderhandelen over transacties, we kunnen auto’s opslaan en we hebben een effectieve en betrouwbare manier om uw auto's te verkopen via ons aankoop- of consignatieverkoopprogramma. Dus, als u een (klassieke) sportwagen te koop heeft, neem dan contact met ons op en wij kunnen u de prijs geven die uw auto verdient!



BMW Isetta 300 1957, fully restored, Beautiful in the "eye" adjustable sunroof

- Fully restored bodywork
- Perfect chrome
- Rare BMW accessories
- Open folding roof

When the egg-shaped Isetta was unveiled to the motor press in Turin in November 1953, it was unlike anything that had preceded it and is now widely regarded as the best microcar of all time. A typical "bubble-car" now recognized around the world and loved by classic car collectors and microcar enthusiasts.
Very compact, with a length of only 230cm and a width of about 130cm. The egg-shaped "bubble-car" with panoramic windows and bulbous sliding windows was considered by BMW as a filler between their range of motorcycles and the luxury 501 models. When opening the single door, the instrument panel and steering column swing out with it which gives easy access to the single seat bench. The bench seat offers reasonable comfort for two occupants and a small child. For luggage, there is room behind the seat with space underneath for a spare tire. Heating and, among other things, the fabric sunroof could be ordered as options. In February 1956, the 300cc engine was introduced.

The BMW Isetta offered has been fully restored and has many wonderful "full option" BMW accessories as you rarely see them. The two tone color scheme of "Japanrot" and white gives the car a fresh look . The interior is complete, the white steering wheel features a very special chrome BMW horn ring, a white dashboard, chrome luggage rack and beautiful gray checkered cloth upholstery with leather accents. The 2-seater has the optional open folding roof and also a very special adjustable red plexi sunroof. All this gives the BMW Isetta a nice summer look. It is also, the white rims with new tires, the beautiful iconic chrome hubcaps, the chrome headlight trim, the exclusive Bumm exterior mirrors, chrome bumpers and the BMW fuel filler cap that complete the look.
The air-cooled, rear-mounted, 1 cylinder engine (295cc) has a Bing carburetor and has been completely overhauled along with the drivetrain. Furthermore, the Isetta is equipped with a new exhaust, 4-speed manual transmission and single-plate clutch. A nice special feature is the mounted trailer clutch.

This BMW Isetta was imported from Germany and registered on Dutch plates in 2015 and has always remained clean since then. The underside of the car is also pleasing to the eye and the whole thing is in sublime condition.
Manual present, along with a valuation report.

If necessary, we can arrange the transport of the vehicle for you.

We have been trading vintage, classic and modern sports cars for years with sales throughout the Netherlands, Europe and the rest of the world. We offer a wonderful variety of collector cars capable of years of pure pleasure, which you can find online at www.carrosso.com or by visiting our showroom in Oldemarkt, an hour's drive from Amsterdam.
We have a wide variety of classic sports cars, should you be interested in the specific details of a particular car, feel free to call us. We are open to negotiating transactions, we can store cars and we have an effective and reliable way to sell your cars through our purchase or consignment sales program. So, if you have a (classic) sports car for sale, contact us and we can get you the price your car deserves!

Technisch

Kilometerstand 30.253 km
Bouwjaar 1957
Kleur Rood
Interieurkleur Donker grijs
Bekleding Stof
Transmissie Handgeschakeld
Brandstof Benzine
Carrosserievorm Cabriolet
Aantal deuren 1
Aantal zitplaatsen 2
BTW/Marge marge
Kenteken AR-93-32
Aantal versnellingen 4
Vermogen 14 pk
Aantal cilinders 1
Cilinderinhoud 295cc
Topsnelheid 85 km/h
Gewicht 360 kg

Neem contact op

Je ontvangt automatisch een kopie van deze mail.
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
Robert Visser
Bel mij gerust voor persoonlijk advies
+31 6150 76059 WhatsApp
Prijs Verkocht
Bedankt voor je aanvraag. Hij is verzonden!
NL
Totaal Verkocht
Scroll to top